מנכ"ל משרד הדתות העיד: "המשטרה אחראית על האירוע"

    אליהו גרין No Comments on מנכ"ל משרד הדתות העיד: "המשטרה אחראית על האירוע"

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת לשעבר העיד בוועדת מירון: "לפעמים מקבלים החלטות רק כשיש תחושת חירום וכולם מסכימים ליישר קו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החקירה לאסון מירון שמעה היום (רביעי) את עדותו של מנכ"ל המשרד לשירותי דת לשעבר, עודד פלוס. בפתח עדותו הוא סיפר: "כשנכנסתי לנושא אמרו לי שזה אירוע תנועתי. בעיקר שינוע של כל האנשים מכל הארץ להר. אמרו לי שאם יש תנועה רציפה של אוטובוסים – האירוע מתנהל כמו שצריך".

    עוד אמר, כי מפקדים במשטרה הבהירו לי כי ניתן לשלוט בכמות הקהל באמצעות שליטה בהגעת האוטובוסים. "הם אמרו שהם יודעים לווסת את כמות הקהל במירון. מפקד מתנ"ע, מפקד המחוז – אמרו לי אנחנו יכולים לעכב אוטובוס כשהוא בדרך וככה לשלוט בקהל".

    פלוס סיפר כי בכל שנה היה עליו לקיים משא ומתן עם משרד האוצר למימון ההילולא והתחושה הייתה של קיבוץ נדבות: "בבסיס התקציב יש כ2.5 מיליון שקלים, ובכל שנה היינו צריכים להוציא 15.5 מיליון שקלים".

    הוא סיפר כי המשטרה ניסתה מצידה להעביר את האחריות על האירוע למפיק, אך לא צלחה בכך. לדבריו, מה שניהל את האירוע בפועל היא המשטרה.

    הוא נשאל מדוע לא קידם את ההסדרה של המקום בהחלטת ממשלה ואמר כי מכיוון שהאחריות לא הייתה שלו אז הוא לא יזם את הדיון בנושא. "לפעמים מקבלים החלטות רק כשיש תחושת חירום וכולם מסכימים ליישר קו", סיכם מנכ"ל המשרד לשירותי דת לשעבר.

    נציג תולדות אהרן בוועדת מירון: "נקבל כל החלטה של הוועדה" | צפו



    0 תגובות