ייעול המערך? "הרפורמה תוביל לפיטורים של מאות עובדים"

    מהדורת הבוקר No Comments on ייעול המערך? "הרפורמה תוביל לפיטורים של מאות עובדים"

    יניב שפירא, מנהל ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות בשיחה עם קול חי: "רפורמת הכשרות תביא לפיטורים של מאות מעובדי המועצות הדתיות. בנוסך, כ-4000 משגיחים ברחבי הארץ יצטרכו למצוא את עצמם מועסקים על ידי חברות כוח אדם"

    כשרות. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יניב שפירא, מנהל ארצי בחטיבה הדתית בהסתדרות טוען שרפורמת הכשרות של השר כהנא תפגע אנושות בעובדי מערך הכשרות: "עברנו על התוכנית של השר כהנא, ראינו שהוא מוציא את מערכות הכשרות מתוך הרבנויות המקומיות ומעביר אותן לתאגידים – אז הבנו מהר מאוד שההשלכה של החוק הזה תביא לפיטורים של מאות מעובדי המועצות הדתיות. בנוסך, כ-4000 משגיחים ברחבי הארץ יצטרכו למצוא את עצמם מועסקים על ידי חברות כוח אדם".

    הוא הסביר בראיון לבצלאל קאהן במהדרות הבוקר: "כשמדובר בחברות פרטיות שאמורות להיות רווחיות, הן לא בהכרח יקלטו את האנשים שנמצאים היום במערכת וגם לא בהכרח שהן יוכלו להעסיק את כל אלה שנמצאים היום במערכת. ואם כן, לא ברמת השכר ולא ברמת התנאים שהם משתכרים כיום".

    רבה של פ"ת על רפורמת הכשרות: "אין דיון ענייני עם עולם הרבנות"

    לדבריו: "יש פה שתי בעיות שהשר רצה לטפל בהן והוא לא מצליח להתמודד איתן, הבעיה הראשונה היא פסיקת בג"ץ מ-2017 שצריך לנתק את זיקת משגיח-מושגח, אבל אם אנחנו מעבירים את המשגיחים לחברות כוח אדם – זה לא יגיע לייעוד שלו, כי חברת כוח אדם רוצה להיות רווחית והחברה יודעת שאם היא תסיר את תעודת הכשרות – תרד לה הכנסה -אז ממילא היא תמשיך עם התעודה למרות בעיות שיתגלו ויעלימו עין ואז יהיה ניגוד עניינים בין נותן הכשרות לבין בית העסק".

    עוד הוסיף: "בנושא של פתיחת השוק – תהיה פה תחרות לא הוגנת בין התאגידים שיקבלו רישיונות, על מי מקבל יותר עסקים ולכן לא יוכלו להגיע לתנאים שמשגיחי הכשרות מועסקים בהם כיום".



    0 תגובות