נשיא המדינה באוקראינה: "מודים על הסיוע הרב ליהודים רבים להגיע לאומן"

    איתי גדסי No Comments on נשיא המדינה באוקראינה: "מודים על הסיוע הרב ליהודים רבים להגיע לאומן"
    צילום: חיים צח \ לעמ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביקור נשיא המדינה באוקראינה: בפתח ביקורו התקבל הנשיא על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות שבבירה קייב. לאחר הטקס קיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואחריה התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים.

    נשיא אוקראינה קיבל את פניו של הנשיא יצחק הרצוג והשניים ערכו סקירה של משמר הכבוד וצפו במצעד צבאי. עם הצגת המשלחות חתם הנשיא בספר האורחים של ארמון הנשיאות.

    בהמשך הביקור נפגשו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשאו היום (שלישי) ולאחר פגישתם יצאו המנהיגים בהצהרות משותפות לתקשורת.

    נשיא המדינה הרצוג אמר בהצהרה, "אני זוכר היטב את המפגש המרגש והחם בין אבי – חיים הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל – לבין גיבור אוקראינה ונשיאה הראשון לאוניד מקרוביץ' קראבצ'וק, עם כינון היחסים בין המדינות, ובביקורו הממלכתי הראשון של הנשיא קראבצ'וק בישראל".

    הנשיא ציין, "כפי שאתה יודע, גם היום, ישראלים ויהודים רבים מכל העולם מגיעים לאוקראינה כחלק ממסעות של חיבור לשורשים התרבותיים, הדתיים, לניהול עסקיים ופיתוח קשרים כלכליים ומשותפים בתחומים שונים. אנחנו כמובן מודים מאוד לממשלת אוקראינה על הסיוע שאפשר ליהודים רבים מישראל ומכל העולם לבקר באומן בראש השנה היהודי לפני חודש".

    הנשיא הרצוג ציין את מאורעות הפוגרומים והשואה האיומה, "יחד עם זאת אנחנו גם זוכרים שלעם היהודי יש היסטוריה קשה וכואבת כאן באוקראינה. מפרעות ופוגרומים במאות קודמות, ועד לטבח המזוויע בבאבי-יאר, שם נהיה שנינו יחד מחר, בטקס כפי שציינת אותו לציון 80 שנים לטבח הנורא".

    עוד הוסיף, "בעיניי, העבר הזה מוביל אותנו להווה; הווה שכולל נשיאה חשובה ומבורכת של אוקראינה באחריות על הזיכרון וההיסטוריה של התרבות והמרחב של הקהילה היהודית שחיה כאן לאורך מאות ואולי למעלה מאלף שנה, כולל שימור בתי עלמין וקברות יהודיים, ועד הקמת מרכז ההנצחה בבאבי-יאר. הדברים הללו נחוצים וראויים להערכה רבה, בעיקר משום שהם התשתית החשובה לשותפות אמיצה – כאן ועכשיו של מדינותינו – במלחמה באנטישמיות באשר היא וגם כדי לבנות ביחד עתיד משותף, פורה מוצלח ומבטיח".

    נשיא אוקראינה אמר בהצהרה: "אני שמח לברך את כבוד הנשיא יצחק הרצוג ואת חברי המשלחת הישראלית על אדמת אוקראינה. סימבולי מאד שהביקור הראשון שלך כנשיא המדינה הוא אצלנו פה באוקראינה".

    עוד הוסיף, "אני רואה בזה סמל וכבוד גדול. ישראל היא חברה ושותפה שלנו בכל הנוגע למדיניות, סחר, ביטחון, פוליטיקה והומניטריה. אני מודה מאד למשלחת הישראלית שהגיעה לציין 80 שנה לטבח הטרגי שארע בבאבי יאר. זכרון הקורבנות קדוש עבורנו, לכל אוקראיני. ביחד עם נשיא ישראל שוחחנו על כך שטרגדיות כמו השואה לא יכולות לקרות שוב. אני בטוח שהמפגש שלנו יחזק את השותפות בינינו".



    0 תגובות