הכשר זול יותר: פינדרוס חשף את הבלוף ברפורמה להרס הכשרות

    אבי רבינא 1 Comment on הכשר זול יותר: פינדרוס חשף את הבלוף ברפורמה להרס הכשרות

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס חשף בוועדה לתשתיות לאומית השנה על רפורמת הכשרות, את השקר בקמפיין כנגד הכשרות בישראל והראה כי המוצרים הכשרים זולים יוצר מהמוצרים הלא כשרים. בנוסף הראה פינדרוס כי על מוצרי הניקוי אין כלל כשרות של בד"ץ

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס פתח היום (שלישי) בנאום סוער בוועדת התשתיות הלאומיות על הרפורמה להרס הכשרות בארץ הקודש והציג בתחילת הדיון חומר ניקוי עם חותמת בד"ץ, לאחר שיו"ר הוועדה ח"כ יוליה מילנובסקי הציגה בדיון הקודם שלל חומרי ניקוי עם חותמות, תוך שהיא מסבירה את הצורך ברפורמה בכך שזה 'נושא הנוגע לכלל האזרחים ולא רק לשומרי מסורת'.

    ח"כ פינדרוס העמיד את יו"ר הוועדה על טעותה, לאחר שהראה לה שלא מדובר כלל בכשרות, גם לא של הרבנות. "מדובר באישור של בד"ץ פרטי, לא בכשרות. מרמים את הציבור, זה יישאר גם אחרי הרפורמה".

    יו"ר סיעת יהדות התורה ציין את הקמפיין בגל"צ נגד הכשרות, שם נטען שמטרנה מהדרין עולה יותר ממטרנה ללא כשרות. "עשיתי השוואת מחירים: ברמי לוי, ושופרסל אותו מחיר למטרנה מהדרין או לא. בסופר פארם זה בכלל הפוך, המטרנה מהדרין זולה יותר ב-3 שקלים".

    פינדרוס חשף את הבלוף של הרפורמה כהמשך יישר לבלופים נוספים שהוצגו בה, "משרד האוצר נימק עד היום את רפורמת הכשרות בשתי סיבות: 1. הפרדת יחסי משגיח – מושגח . 2. יוקר המחייה. ראו איזה פלא, בחוק שלפנינו הדבר היחיד שלא שונה זה היבוא. מה שהיה הוא שיהיה. תחום הייבוא יישאר בסמכות הרבנות הראשית".

    לסיום השיב על שאלת יו"ר הוועדה 'איך במשך מאות שנים הסתדרו בלי בד"צים'?

    פינדרוס סיפר, "אבי נסע ב1983 לרוסיה המסוגרת עם מזוודות מלאות במוצרים עם שלל חותמות כשרות עבור היהודים המקומיים, כי לא היה רב ראשי במוסקבה אלא רב מטעם הקג"ב. אלפי שנים רבני הערים המקומיים היו קובעים את רמת הכשרות המקומית אצלם".

    פינדרוס הוסיף, "הדבר היחידי שהרפורמה הזו עושה זה לשלול את סמכות הכשרות של רבני הערים ולחזק את הבד"צים הפרטיים. היא לא הולכת לעזור למסעדות, לא הולכת לבטל את נושא 'המהדרין', לא להפחית רגולציה ולא להוזיל מחירים. מרמים את הציבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה לא ידעת שבית המשפט הגץ הפרלקליטות התקשורת
      הם עם השמאל והממשלה
      אל תהיה תמים זה בית משפט זה אפילו לא מוסך בבדיה
      הבג"ץ הכי שקרן ולא אמין הוא אפילו לא חנות מכלת
      זבל של מדינה