נמשך הדיון ברפורמת הכשרות; ח"כ אשר: "זה משחק מכור מראש"

    אבי רבינא No Comments on נמשך הדיון ברפורמת הכשרות; ח"כ אשר: "זה משחק מכור מראש"

    יו"ר הוועדה הלינה על כך שהרבנים הראשיים לא מוכנים להפגש איתה על מנת לדון ברפורמה. ח"כ אשר הגיב: "אפילו אם הייתי הנהג של הרב הראשי הייתי מציע לו לא להיפגש, מכיוון שזה משחק מכור"

    יעקב אשר צילום: פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לשירותי דת יהודיים של הכנסת, המשיכה היום את הדיונים בנושא רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא.

    יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי אמרה בפתח הדיון: "כמה יותר שאני צוללת לתחום הכשרות אני מבינה שזו תיבת פנדורה. הגיע הזמן שיהיה שם חוק וסדר – עד עכשיו זה מתנהל בצורה מחפירה בעיניי. מנסים לתקוף אותי אישית והציעו לי ללכת לעשות ניקיון. זה רק מחזק אותי ומראה שהדרך נכונה וכך צריך לקרות". לדבריה "הרבנים הראשיים לא נענו להיפגש איתי. עדיין פתוחה לפגישות ולהידברות".

    ח"כ יעקב אשר: "למה נזכרתם בשלב הזה להציע להיפגש איתם? זה משחק מכור מראש"

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: פלאש 90

    יו"ר הוועדה אמרה בדיון כי פנתה לרבנים הראשיים הרב לאו והרב יוסף, "חשבתי שהנושא בנפשם ורציתי לשמוע ולקבל חוות דעת מהם. מהלשכה של הרב לאו קיבלנו תשובה שזה לא בתחום אחראיות שלו למרות שהוא עובד ציבור ורב ראשי, מהרב יוסף אפילו לא קיבלתי תגובה. אני פתוחה להדברות ופתוחה להערות. אני פונה לרבנים הראשיים אי אפשר לצעוק גוועאלד ולא להפגש, ואני מזמינה אותם לשבת ביחד ולתת דעת על הרפורמה".

    ח"כ יעקב אשר, הגיב: "מתי את פונה אל הרבנים הראשיים? אחרי שהחוק כבר נמצא וישנו גם סדר יום? אחרי נאום בתחילת הדרך שנושא הכשרות הוא חור שחור? אם הייתי הנהג של הרב הראשי הייתי מציע לו לא להיפגש, מכיוון שזה משחק מכור. ואם באמת הייתם רוצים לדון בדברים הללו אז זה לא היה עכשיו".

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: פלאש 90

    ח"כ אורי מקלב אמר בדיון: "הכשרות מבוססת על נאמנות מוחלטת של הצרכנים. בשונה מבדיקות אחרות שניתן לבדוק לאחר מכן כשרות המזון מובנית בתהליך ייצור המזון, ואם אין נאמנות אין כשרות. בעלי המפעלים רוצים להגביר את הצריכה שלהם ומחליטים למכור מוצרים בכשרות – אף אחד לא מחייב אותם. החובה היחידה היא כי אם מוכרים מוצר כשר הרי שהרבנות הראשית תגדיר מהו דבר כשר ומהו לא".

    לדבריו "הרבנות מביאה את הכשרות הבסיסית מה שטוב לאזרחי ישראל, אנחנו רוצים כשרות מחמירה יותר ואנחנו משלמים על זה. – הציבור החרדי משלם על המוצרים שלו יותר כי הוא רוצה כשרות מחמירה יותר. כל מי שרוכש בד"ץ מסתמך על הכשרויות של הרבנות. ואת זה הרפומה שלכם לא מונעת. בנוסף, כאשר המוצר בכשרות הוא מיוצר בכמות גדולה יותר לצרכנים רבים יותר וממילא זה מוזיל את המחיר".

    "דווקא שר הדתות הנוכחי, אם היה רוצה היה יכול להביא את השינויים הנדרשים, אך קידום הרפורמה הזו מוכיחה כי לא הכשרות בראש מעייניו ולא ייעול המערכת אלא כניסת גופי כשרות מקלים כמו ארגון צהר וכדומה למערך הכשרות הלאומי. מי משלם על מאות אלפי השקלים של הפרסום בעיתונות הרוסית?, כולנו משלמים על זה, המפעל מגלגל את כל העלויות של על הצרכנים. אותו פרסום עולה לבעל המפעל הרבה יותר מהכשרות, ואם כדברכם שהוא מטיל על הציבור אז כולנו משלמים את זה".

    ח"כ מקלב תקף את יו"ר הועדה על הצגת המוצרים בדיון הקודם ואמר, "כל המוצרים שהצגת אילו מוצרים שהכשרות עליהם אינה בכדי, אילו מוצרים שיש להם מגע כזה או אחר עם מזון, ובאופן המעשי הצרכן לא משלם על זה אפילו לא אגורה אחת, כפי שכל מפעל משלם למעבדות לבדיקת הערך התזונתי או הסכרת כך הוא משלם גם לגופי הכשרות בשביל להגדיל את היקף הצרכנים שלו".



    0 תגובות