היועמ"ש מבהיר: שב"כ לא ישתף פעולה במאבק בפשיעה

    אליהו גרין No Comments on היועמ"ש מבהיר: שב"כ לא ישתף פעולה במאבק בפשיעה

    מנדלבליט השיב אתמול לפניית האגודה לזכויות האזרח בנושא, וכתב בין היתר כי "טיפול בפשיעה אינו נכנס בגדר תפקידו לפי חוק שב"כ, גם כשמדובר בתופעה של פשיעה חמורה בחברה הערבית"

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הודעת לשכת ראש הממשלה על שילוב כוחות צה"ל והשב"כ במאבק בפשיעה הגואה בחברה הערבית, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מבהיר כי בניגוד להצהרות – אותם גופים לא ישתפו פעולה במאבק. כך פורסם הבוקר ב'הארץ'.

    מנדלבליט השיב אתמול לפניית האגודה לזכויות האזרח בנושא, וכתב בין היתר כי "טיפול בפשיעה אינו נכנס בגדר תפקידו לפי חוק שב"כ, גם כשמדובר בתופעה של פשיעה חמורה בחברה הערבית".

    ב'הארץ' צויין, כי חוק השב"כ אמנם מאפשר לממשלה להרחיב במקרים חריגים את פעילותו להיבטים אזרחיים בעלי צורך לאומי חיוני ומכוח סעיף זה הממשלה יכולה לאפשר את המהלך, אולם כפי הידוע עד כה לא עלתה יוזמה בממשלה להסמכת השב"כ לאותה פעילות.

    כזכור, ביום ראשון הודיעה הממשלה בתום ישיבת צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, כי כוחות צה"ל והשב"כ ישתפו פעולה במאבק בפשיעה בחברה הערבית.

    על פי לשון ההודעה שפורסמה: "רה"מ אישר את תכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד".

    "הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ", נכתב בהודעה.

    עוד נכתב: "משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק. תחילת היישום תהא מיידית".

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס להחלטת הממשלה, שמיישרת קו עם אחת מהמלצות דו"ח המבקר שהתפרסם בחודשים האחרונים ובירך עליה. "ההחלטה עולה בקנה אחד עם המלצות הדוח שפרסמנו זה מכבר. הצבענו על הצורך לגדוע את מקורות האמל"ח שמגיע מגניבות מבסיסי צה"ל, מהברחות מהרש"פ ומירדן ומייבוא של חלקי אמל"ח. וחשוב שכוחות הביטחון יעסקו בכך".

    מנגד, השר לביטחון פנים, עמר בר לב פרסם אתמול (שני) הודעה הסותרת לכאורה את הודעת הממשלה. "הבהרה, לדיוק הדברים שפורסמו במספר כלי תקשורת, בדיון בצוות השרים למאבק בפשיעה ברחוב הערבי אמש לא דובר בשום צורה שהיא על הצורך במעורבות צה"ל במאבק ואין לצה"ל שום תפקיד בתכנית שמוביל המשרד לבט"פ בראשותי. בכל 3 שעות הדיון המילה צה"ל הוזכרה רק בהקשר של גנבות אמל"ח מבסיסיו ומניעתן", כתב בר לב.



    0 תגובות