מות דיסטאו ביסטאי בכנסת: "העובדה שרמלה לא על המפה אומר דרשני"

    ישראל רובין No Comments on מות דיסטאו ביסטאי בכנסת: "העובדה שרמלה לא על המפה אומר דרשני"

    דיון בוועדה לביטחון פנים בכנסת על אוזלת היד המשטרתית בפענוח רצח חמיו. שטה תיאר את סבל המשפחה, וקרא לפעול למען הכנסת השב"כ הן לערים המעורבות והן לחקירת הרצח "חוששים שככה התיק יישאר לעולם, ואת החשודים לא ימצאו" | יו"ר הוועדה מירב בן ארי: "סוגית הערים המעורבות – בראש מעיינינו"

    הפרעות ברמלה צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משה שטה, חתנו של דיסטאו ביסטאי ז"ל דיבר אתמול (ב') בדיון בוועדה לביטחון פנים בכנסת על אוזלת היד המשטרתית בפענוח רצח חמיו. שטה תיאר את סבל המשפחה, וקרא לפעול למען הכנסת השב"כ הן לערים המעורבות והן לחקירת הרצח "חוששים שככה התיק יישאר לעולם, ואת החשודים לא ימצאו". היום  מפגינים בני המשפחה מול משרדי הממשלה בדרישה מראש הממשלה נפתלי בנט להורות על צירוף השב"כ לחקירת הרצח.

    יו"ר הוועדה מירב בן ארי ציינה שהוועדה מתכנסת לדיון בביטחון הפנים בכל הארץ בוודאי בערים המעורבות רמלה, לוד, וגם יפו עיר מגוריה, אך זאת לצד הכבישים בנגב וסוגיות הביטחון בתוך הארץ. היא אמרה: "אנחנו דברם על רמלה, אבל לוד ועכו לא בר השוואה לשום עיר אחרת".

    בפתח דבריו בדיון תיאר שטה את אירוע הרצח של חמיו "חמי ה' יקום דמו יצא בחמישי ב 30 למאי ללוות את האורחים שלו הביתה. ממש בתחנה הסמוכה כמה מטרים מהבית שלו, שני רוכבי אופניים חשמליים הגיעו משום מקום לאחר שהם תכננו את זה היטב, פגעו בו והפילו אותו על המדרכה והמשיכו הלאה. הוא נפצע בראשו ופונה כאשר האורחים שלו שהיו שם ועובר אורח דיווחו על פיגוע דריסה שהיה באזור. חמי פונה לבית חולים אסף הרופא במצב קשה ואחרי שלושה ימים שהיה מורדם – נפטר", סיפר שטה.

    שטה הרחיב על מסכת הייסורים שעברה המשפחה בניסיון לרתום את המשטרה לחקירת האירוע "מאותו יום שנפגע, הבת שלו ואנוכי מסתובבים במשך עשרה ימים כדי לאתר מצלמות ולהגיד למשטרה בואו ותאספו את המצלמות. במשך עשרה ימים המשטרה לא עשתה שום דבר ולא אספה את המצלמות".

    שטה סיפר על הטרטור שעברה אשתו בתחנת המשטרה "יום למחרת, הבת של המנוח הלכה לתחנת משטרה וחיכתה חמש שעות שלמות עד שגבו ממנה עדות. אחרי 5 שעות לקחו אותם לחדר צדדי, חדר אוכל, שם גבו מהם את העדות. ומאז המשטרה פשוט ממשיכה לזלזל בתיק. ארבעה וחצי חודשים עברו מאז שחמי נרצח על רקע לאומני ולאף אחד לא אכפת", מחה שטה.

    בהמשך ציין שטה את המענה שקיבלה המשפחה מהמפכ"ל לאחר פנייתם "שאלנו את המפכ"ל מה קורה עם התיק, והוא ענה ש'אנחנו חוקרים ואנחנו מטפלים, המשטרה עם המשפחה ומחבקים אותם'. אני לא רוצה שתחבקו אותי. אתם לא עובדים סוציאליים, אתם אמורים לתת מענה. לא צריך את זה. אני צריך שיבוא ויתפסו את החשודים האלה ויכניסו אותם לכלא. ארבעה וחצי חודשים עברו, ומספיק יום אחד בשביל לשבש ראיות", אמר שטה לנציג המשטרה בוועדה.

    בנוסף התייחס שטה להצעה להכנסת שב"כ לערים המעורבות "נציג המשטרה לפני כן דיבר על החשיבות של כניסת השב"כ לערים מעורבות. ואני לגמרי מסכים איתו, אבל לא רק זה צריך להיות. דרשנו ששב"כ תיכנס לחקור את התיק הזה. אתם מבינים את הזלזול הכל כך מטורף הזה שאדם נרצח ואף אחד לא עושה כלום.

    ואז מספרים לי סיפורים המשטרה שהם חוקרים ומחבקים. אנחנו דורשים מהמשטרה ומראש הממשלה שיכניס את השב"כ ונתפוס את החשודים. אנחנו חוששים שהתיק הזה ככה יישאר לעולם, ואת החשודים האלו לא ימצאו. אנחנו דורשים שהשב"כ יכנס לעשות סדר בערים המעורבות", סיים שטה את דבריו.

    כאמור, הבוקר תיערך הפגנה מול משרדי הממשלה בדרישה מראש הממשלה נפתלי בנט להורות לשב"כ לחקור את הרצח. ההפגנה תתקיים בשעה 10:00 בצומת סינמה סיטי צמוד לכניסה למשרד החוץ, בו תיערך אותה שעה ישיבת ממשלה. להפגנה צפויים להגיע בני המשפחה, חברי כנסת, אישי ציבור, ראשי ארגונים ותומכים רבים במאבקם לפענוח הרצח.

    נזכיר כי עד כה נחקרו שני חשודים בחשד לרצח דסטאו ז"ל, אשר שוחררו מחוסר ראיות. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את משפחת ביסטאי כנפגעי עבירה מסר "מדובר ברצח מכוון כנגד יהודי והפקרתו להתבוסס בדמו. לא יתכן שרוצחיו המסוכנים ממשיכים להסתובב חופשי. יש לעשות הכל בכדי ללכוד את הרוצחים ולהעמידם לדין, דמו של יהודי במדינת ישראל אינו הפקר".

    דסטאו ביסטאי ז"ל בן ה-74 נפגע על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות. לפי עדויות הנוכחים פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, ניסו לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כשלושה שבועות לאחר מכן נפטר ביסטאי מפצעיו.



    0 תגובות