הראשון לציון ורבה של ירושלים: "חדלו מהרע, תלכו בדרך הקב"ה"

    המהדורה המרכזית No Comments on הראשון לציון ורבה של ירושלים: "חדלו מהרע, תלכו בדרך הקב"ה"

    הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ב"מהדורה המרכזית": "נפגשתי את שר הדתות מתן כהנא על נושא אחר, והוא העלה גם את הנושא הזה. אמרתי לו שהוא יהרוס את הרבנות" | "לא צריך להיות רב כדי לדעת שאסור לגייר מי שאינו מקבל עול תורה ומצוות בצורה אמתית, והיום קמים "רבנים" שאומרים שגיוס לצה"ל הוא תחליף קבלת מצוות" | "לאן עוד נדרדר?"

    צילום: דוברות שר הדתות
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה עמאר – לאבי מימרן ב'קול חי': "רפורמת הכשרות של כהנא היא רעה והרת אסון עבור עם ישראל. נפגשתי עם שר הדתות מתן כהנא על נושא אחר, והוא העלה גם את הנושא הזה. אמרתי לו שהוא יהרוס את הרבנות ויגרום לציבור הרחב שרוצה כשרות להפסיק לסמוך על הרבנות אותה בנו גדולי ישראל הרב יעקב מאיר והרב בן ציון עוזיאל. להרוס זה קל, לבנות כבר לא יוכלו לבנות".

    שום יהודים גם אשכנזים וגם ספרדים לא ילכו עם התכנית הזאת, תוקם עדה חרדית חדשה וכל העם ילך איתה ולא עם הרבנות הראשית. הוא אמר שהוא שינה את התכנית הראשונית" הדגיש הרב את הביקורת החריפה שלו על הרפורמה אותה מקדם שר הדתות כהנא.

    "אחר כך חברי הכנסת, מקלב וגפני טענו שהתייעצו עם גדולי הדור מרן ר' חיים קנייבסקי ומרן ר' גרשון אדלשטיין ונאמר להם שאסור לדבר עם כהנא עד שיוריד את הרפורמה. מיד שלחתי אליו את הרב יהושע ישי עם המסר הזה, שאין לאף אדם על מה לדון בזה רק עם גדולי הדור. מאז לא שמעתי ממנו, אבל וודאי צריך להתפלל לה' שהדברים הללו לא יעלו".

    "החשש הוא שכל מה שבנינו בנושא הגיור ייהרס. לא צריך להיות רב כדי לדעת שאסור לגייר מי שאינו מקבל עול תורה ומצוות בצורה אמתית, והיום קמים "רבנים" שאומרים שגיוס לצה"ל הוא תחליף קבלת מצוות, לאן עוד נדרדר?".

    את דברי חתם הרב במילים קשות למקדמי היוזמות: "חדלו מהרע, סורו נא מעל הדברים הרעים האלו, ותלכו בדרך הקדוש ברוך הוא".



    0 תגובות