התנועה לטוהר המידות: לקבוע כללי אתיקה לעבודת הממשלה

    איתי גדסי 1 Comment on התנועה לטוהר המידות: לקבוע כללי אתיקה לעבודת הממשלה

    התנועה לטוהר המידות בפנייה לשר המשפטים סער: הגיע הזמן לקבוע כללי אתיקה לעבודת הממשלה

    צילום: קובי גדעון / לע"מ
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התנועה לטוהר המידות פנתה לשר המשפטים גדעון שר בבקשה כי יקדם את קביעתם של כללי אתיקה מחייבים לשרי הממשלה. בפנייה הסבירה התנועה כי כבר לפני זמן רב הקימה הממשלה את ועדת שמגר, בראשותו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר ז"ל, ויחד עם הפרופסורים אסא כשר וגבריאלה שלו, אשר גיבשה טיוטה לכללי אתיקה מקיפים עבור חברי הממשלה.

    במכתבה הסבירה התנועה כי קיים טעם לפגם ששנים רבות אחרי שהוקמה ועדת שמגר, הממשלה טרם הסדירה את נושא כללי האתיקה לחברי הממשלה, וזאת בשעה שבגופים ציבוריים רבים כבר קיים קוד אתי מקיף, ואילו בממשלה, הגורם השלטוני הבכיר ביותר, טרם נקבעו כללים שכאלה.

    עוד נכתב בפנייה כי הצורך הבולט באימוץ כללי אתיקה נלמד גם משורה של אירועים שהתרחשו בעת האחרונה, ובהם לדוגמא פרשת קבלת הכספים בלא היתר ובחשש לניגוד עניינים של ראש הממשלה הקודם נתניהו, אשר הציפה את הבעיות בכללים הנוכחיים (כללי ועדת אשר) ואת הצורך בהסדרה כוללת של הנושא.

    על כן, פנתה התנועה לשר המשפטים סער, לאחר שמשרד המשפטים הוביל בעבר מהלך לגיבוש כללי אתיקה לחברי הממשלה, וביקשה ממנו להורות על קידום מתווה מסודר של קביעת כללים אלו, בדרך של החלטת ממשלה או בדרך של חקיקה, כפי שיימצא לנכון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חזירי בר עם מידות, שמעתם!? אולי עם מידות בטן וכיס…