הרמטכ"ל האמריקני: "אמרנו לביידן להשאיר 2,500 חיילים באפגניסטן"

    שלמה ריזל No Comments on הרמטכ"ל האמריקני: "אמרנו לביידן להשאיר 2,500 חיילים באפגניסטן"

    הרמטכ"ל האמריקני ומפקד פיקוד מרכז העידו בפני הסנאט וחשפו: "אמרנו לביידן להשאיר 2500 חיילים באפגניסטן"

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל האמריקני ומפקד פיקוד מרכז האמריקני תקפו בעדותם בפני הסנאט את החלטת הנשיא ביידן לסגת מאפגניסטן: "אמרנו לביידן להשאיר 2500 חיילים באפגניסטן", אמרו בעדותם בפני הסנאט. עוד אמרו: "אמרנו לנשיא שאם כל החיילים יצאו – אפגניסטן תקרוס".

    יצויין, כי לפני חודש טען הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן על רקע ההחלטה לסגת מאפגניסטן כי "כולם אמרו להוציא את כל החיילים מאפגניסטן".

    כזכור, לפני למעלה מחודש נסוג הצבא האמריקני ושאר הכוחות הזרים מאפגניסטן, לאחר 20 שנים בהן הוא נכחו הכוחות במקום. עם נסיגתם האמריקנים ושאר הכוחות הזרים יצא ארגון הטליבאן במסע מהיר לכיבוש המדינה מחדש והצליח להשתלט על רוב שטחי אפגניסטן תוך זמן קצר, כמעט ללא התנגדות הצבא האפגני. עם הגעת כוחות הטרור הטאליבניים לבירה קאבול, נכנעה אף הממשלה האפגנית ומסרה את ניהול המדינה לידי ארגון הטרור ללא מאבק.

    בעקבות האירועים, נקראו לאחרונה בכירים בממשל ביידן בארה"ב, לשימוע בפני הסנאט האמריקני, שם חוקרים אותם הסנאטורים על החלטותיהם במהלך הנסיגה המהירה.

    יוזכר, כי הסנאטור הדמוקרטי בוב מננדז, יו"ר ועדת יחסי חוץ בסנאט, אמר כבר בזמן הנסיגה, כי "אירועי הימים האחרונים היו שיאן של שורת טעויות שנעשו במהלך 20 השנים האחרונות. הוועדה שלי תערוך שימוע על המדיניות האמריקנית ביחס לאפגניסטן, על הנסיגה, על המו"מ בין טראמפ לטאליבן ועל התנהלות ממשל ביידן".



    0 תגובות