מנכ"ל משרד הבריאות: לא ניתן להתנות טיפול רפואי בהצגת תו ירוק

    צבי טסלר No Comments on מנכ"ל משרד הבריאות: לא ניתן להתנות טיפול רפואי בהצגת תו ירוק

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש למנהלי בתי החולים: "לא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מתוקף היות השירות הרפואי שירות חיוני. כידוע, מקום שניתן בו שירות רפואי הוחרג מהמקומות המוסדרים במסגרת התקנות בנושא התו הירוק"

    בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש השיב היום לפניית מנהלי בתי החולים וקבע כי לא ניתן לחייב בדיקת תו ירוק בכניסה לבתי החולים באופן גורף. לדבריו, אין למנוע טיפול רפואי מאדם שאין לו תו ירוק.

    במכתב שנשלח היום למנהלי בתי החולים, כתב פרופ' אש: "בחלק מבתי החולים הוחל בביצוע בקרה בכניסות במטרה לצמצם מספר מבקרים ולאפשר כניסה לבית החולים, תוך החלת כללי התו הירוק על הנכנסים לבית החולים, בדגש על המגיעים לפעילות רפואית לא דחופה, ומבקרים".

    "הנושא הגיע לדיון בבית המשפט, אשר הדגיש את הבעייתיות במניעת טיפול רפואי כלשהו מאדם שלא ממלא את כללי התו הירוק", כתב מנכ"ל משרד הבריאות.

    לדבריו "אני מודע לצורך ולחשיבות של נקיטת הצעדים למניעת הדבקות קורונה בתוך שטח בית החולים. ככלל, פעילות כזו נדרשת ומבורכת, אך עליה להעשות בהתאם לכללים בעניין החלת התו הירוק, שלא הוחל על מוסדות הרפואה במודע ובמכוון, ותוך שמירה על זכויות המטופלים, לפי חוק זכויות החולה".

    הוא הדגיש: "לא ניתן לחייב באופן גורף בדיקת 'תו ירוק' בכניסה לבית החולים, מתוקף היות השירות הרפואי שירות חיוני. כידוע, מקום שניתן בו שירות רפואי הוחרג מהמקומות המוסדרים במסגרת התקנות בנושא התו הירוק".

    "יחד עם זאת", הוסיף פרופ' אש: "בהינתן התנאים הבאים ניתן, באם מנהל בית החולים בוחר בכך, לבצע בדיקת תו ירוק בכניסה לשטחו":

    1. "אין למנוע טיפול רפואי או כניסת אדם הזקוק לטיפול רפואי או מבקש טיפול רפואי, גם אם הטיפול אינו דחוף.

    2. רשאי בית החולים לבקש ממטופל לבצע, על חשבון בית החולים, בדיקת קורונה מהירה, בטרם ביצוע פרוצדורה רפואית שיש בה חשיפה פוטנציאלית (בין אם המטופל מחוסן או מחלים, או לא). מותר להציע למטופל לדחות ביצוע פרוצדורה שאינה דחופה, אך כמובן שאין לדחות פרוצדורה דחופה בגלל דרישה זו.

    3. על בית החולים להקפיד על זכותו של המטופל למלווה, זכות המעוגנת בחוק זכויות החולה, ולהפעיל שיקול דעת ביחס לכניסה של מלווה שאינו עומד בתנאי התו הירוק, כגון אם הוא מפגין תסמיני מחלה. אין למנוע כניסה של מלווה כאשר הוא נדרש לסייע למטופל. בכל מקרה בו מסיבה כלשהי נמנעת כניסת מלווה יש להסביר זאת למטופל ולמלווה באופן פרטני, כנדרש בחוק.

    יש לציין, כי בתיה"ח התבקשו ע"י משרד הבריאות לצמצם כניסת מבקרים ולהגביל מס' המבקרים בו-זמנית למאושפז, בהתאם לשיקול דעתם.

    4. יש לנקוט צעדים כדי למנוע התקהלות בכניסה לבית החולים, או עיכוב בזמן הכניסה לבית החולים.

    5. ניתן להגביל כניסת מבקרים, שאינם מטופלים או מלווים של מטופלים.

    6. לציין כי ככל שמשתמשים במערך האבטחה לבקרת תו ירוק בכניסה לבית החולים, אין למאבטחים בבתי החולים סמכות פורמלית לדרוש תו ירוק, ויש לנהל את השיח עם הנכנסים באופן מושכל ורגיש".



    0 תגובות