עימותים בין פלסטינים לכוחות מג"ב שאבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף

    בנצי לייזרוביץ No Comments on עימותים בין פלסטינים לכוחות מג"ב שאבטחו כניסת מתפללים לקבר יוסף

    עשרות פורעים השליכו מטעני חבלה ואבנים לעבר הכוחות. לוחמי משמר הגבול השיבו באש חיה לעבר המחבלים. כתוצאה מהשלכת מטען נפצע לוחם מג"ב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי במרפאה הצבאית. לוחם נוסף נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו וטופל בפניו

    צילום: יונתן שטובי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-800 איש נכנסו הלילה (בין ראשון לשני), ליל הושענא רבה, לתפילה מיוחדת בקבר יוסף בשכם. המתפללים נחרדו לגלות נזקים קשים למבנה הקבר, מעשרות בקבוקי תבערה שהושלכו למקום. בנוסף המתחם היה זרוע באבנים, פסולת בניין, זכוכיות, צבע ונוזלים שונים.

    המתפללים מהארץ ומחו"ל, התפללו במקום, קראו במקום תהילים ואף בנו במקום סוכה. בנוסף, במקום נכתבו אותיות בספר תורה חדש, לאחדות עם ישראל. האותיות שנכתבו הם מברכת יוסף הצדיק, בפרשת וזאת הברכה, הפרשה אותה יקראו מחר בכל בתי הכנסת בארץ ובעולם בחג שמחת תורה.

    הכניסה אורגנה ביד מועצה אזורית שומרון, ובסיוע מנהלת המקומות הקדושים שע"י המועצה. לפני הכניסה פורעים ערבים השליכו אבנים על חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב.

    במסגרת הפרות סדר של עשרות פורעים בוצע ירי חי והשלכת מטעני חבלה ואבנים לעבר הכוחות. לוחמי משמר הגבול השיבו באש חיה לעבר המחבלים שסיכנו את חייהם, כמו כן בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כתוצאה מהשלכת מטען נפצע לוחם מג"ב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי במרפאה הצבאית. בנוסף, לוחם מג"ב נוסף נפצע באורח קל מאבן שפגעה בפניו, הלוחם טופל במקום והמשיך בפעילות המבצעית. כמו כן, כתוצאה מירי לעבר רכב ממוגן של מג"ב נגרם נזק בחלק הקדמי של הרכב. מאוחר יותר, כלל המתפללים יצאו ממתחם הקבר וההתפרעויות נגמרו.

    צילום: דוברות המשטרה

    ראש המועצה יוסי דגן חיזק את חיילי צה"ל והודה לחטמ"ר שומרון, למח"ט שומרון רועי צוייג ולקצין הגמ"ר סרן עזריאל פרלמן "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל ואת כל כוחות הביטחון וחטיבת שומרון. החייל שנפצע כאן מירי, והירי שהיה כאן על החיילים זו ההוכחה למה צה"ל צריך להיות כאן בקבר יוסף בצורה מלאה. ממשלת ישראל חייבת להחזיר כאן את השליטה לקבר יוסף, כדי שיהודים שמגיעים לכאן לא יותקפו כי הם באו להתפלל. צריך שיהיה כאן מקום ככל המקומות הקדושים, ובוודאי קבר יוסף שהוא אחד משלושת המקומות הקדושים שלנו, אנחנו לא צריכים להגיע לכאן ולהיות מותקפים ע"י הברברים של הרשות הפלסטינית", אמר דגן במקום.

    ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן סמוך לחומת הקבר שהוכתמה ונפגעה עי פורעים | צילום: ערן שוורץ

    דגן קרא לשוב לנוכחות קבועה במתחם הקבר "עשרים ואחת שנה בדיוק לאחר הנטישה המבישה מכאן מקבר יוסף, אנחנו מקבלים המחשה מה קורה שצה"ל לא נוכח בקבר ושמדינת ישראל לא שולטת בצורה מלאה. רואים את הנזקים של הברברים של הרש"פ, רואים את הנזקים של בקבוקי התבערה, האבנים, הפסולת שנזרקה, ואת הניסיון לפגוע במקום הקדוש הזה. בדיוק 21 שנה לאחר הנטישה ובדיוק ובדיוק הלילה ליל הושענא רבה 21 שנה לאחר ההפקרה של הרב בנימין הרלינג שהופקר כאן בהר עיבל, ובדיוק כמו שלוחם מג"ב מדחת יוסף הופקר כאן כמה שבועות לפני, אנחנו מקבלים המחשה למה צה"ל חייב לחזור לכאן".

    "עם ישראל מצפה ממשלת ישראל להורות לצה"ל לשוב לכאן ולהחזיר את ישיבת עוד יוסף חי למקום. זה לא יחזיר את הרב הרלינג ואת מדחת יוסף, אבל זה ימנע את החילול הברברי של קבר יוסף, יש לנו אחריות להתפלל כאן, יש לנו אחריות על המקום הקדוש הזה לשמור עליו. כל זמן שמדינת ישראל לא חוזרת לכאן זו שערוריה. ועד אז, נמשיך לבוא לכאן ולהתפלל כאן. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שדגל ישראל יונף כאן, שצה"ל יהיה כאן בצורה מלאה, וישיבת עוד יוסף חי תחזור ללמוד כאן במקום הקדוש הזה", אומר דגן.



    0 תגובות