פרופ' דוידוביץ': "הרוב המוחלט של החולים המונשמים – לא מחוסנים"

    אסתי פלד No Comments on פרופ' דוידוביץ': "הרוב המוחלט של החולים המונשמים – לא מחוסנים"

    פרופ' נדב דוידוביץ' בשיחה עם 'קול חי': "אני חושב שלא מספיק מדבררים נכון את התוצאות המאוד טובות שיש בארץ. אדם שמחוסן בחיסון שלישי הוא מוגן פי 40 יותר ממי שלא ו-פי 10 יותר ממי שעברו חמישה חודשים מחיסון שני. אנחנו רואים שהרוב המוחלט של החולים המונשמים בבתי החולים הם הלא מחוסנים"

    מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ' נדב דוידוביץ' טוען כי יש כשל בהסברה בנושא הקורונה וזהו אחד הגורמים לתופעה של אי התחסנות. "אנחנו רואים שהרוב המוחלט של החולם המונשמים בבתי החולים עם הלא מחוסנים. את זה צריך לפרסם", אומר דוידוביץ' בשיחה אם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הצהריים.

    בפתח השיחה הוא התייחס לבלבול בהנחיות ואמר: "בוודאי שאם יש בלבול זה דורש טיפול". עם זאת, פרופ' דוידוביץ' טוען כי נעשו צעדים מצוינים: "אני חושב שמתחילת הקורונה יש דברים שעשינו מצוין, כמו למשל בנושא החיסונים ועוד".

    ביחס למצב מערכת הבריאות, אמר יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: "זה טעות להסתכל על הממשלה הקודמת  או הנוכחית דווקא, כי יש לנו יותר מעשור של הזנחה של מערכת הבריאות ואנחנו קוצרים הרבה מאוד מפירות הבאושים". הוא הביע תקווה ש"נמשיך לעסוק בנושא הזה גם כשנצא מהקורונה" על מנת להביא לפתרון הבעיות.

    פרופ' דוידוביץ' טען כי ההסברה לוקה בחסר ואמר: "אני חושב שצריך להסביר יותר. כך למשל, המטרה של התו הירוק היא לא להעניש את אלו שלא מתחסנים – אלא להבטיח את המרחב הציבורי. ואנחנו יודעים היום מהמחקרים שנעשים בארץ, אחריהם כל העולם עוקב – שאחרי חמישה חודשים יש ירידה דרמטית לא רק בהגנה של האדם עצמו, אלא גם בהדבקה של אחרים ולכן התחסנות שלישית תהיה תנאי לתו ירוק ולא כדי להעניש מישהו".

    הוא סיפר במהלך הריאיון, כי "איגוד רופאי בריאות הציבור הגישו לפני מספר שנים חוק לעידוד התחסנות שלצערנו מכל מיני סיבות הפוליטיות בסוף לא עבר".

    עוד הוסיף: "אני חושב שלא מספיק מדבררים נכון את התוצאות המאוד טובות שיש בארץ. אדם שמחוסן בחיסון שלישי הוא מוגן פי 40 יותר ממי שלא ו-פי 10 יותר ממי שעברו חמישה חודשים מחיסון שני. אנחנו רואים שהרוב המוחלט של החולים המונשמים בבתי החולים הם הלא מחוסנים. את זה צריך לדברר".



    0 תגובות