חמש היתקלויות ביהודה ושומרון; מחבלים פצועים והרוגים

    קובי פינקלר No Comments on חמש היתקלויות ביהודה ושומרון; מחבלים פצועים והרוגים

    חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים פלסטינים נרשמו הלילה במהלך מבצע מעצרים נרחב של צה"ל בכפרים באזור ג'נין | מדובר צה"ל נמסר במהלך הלילה ביצעו כוחות צה"ל ושב"כ מעצרים ב-חמישה מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה | ארבעה חמושים פלסטינים לפחות נהרגו על ידי כוחות הביטחון במהלך הפעילות | כל הפרטים

    הפרות סדר בג'נין. ארכיון צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך הלילה ביצעו כוחות צה"ל ושב"כ מעצרים בחמישה מוקדים בסביבות ג'נין ורמאללה, כולם קשורים לאותה תשתית של פעילי חמאס שהייתה, על פי דיווחים, התרעה מודיעינית שבכוונתם לבצע פיגוע. לפחות ארבעה מהם נהרגו במהלך הפעילות הלילה על ידי כוחות הביטחון.

    על פי מה שמתברר, חמשת האירועים החמורים קרו הלילה בהתנגשויות של מחבלים עם חיילי צה"ל ומשטרת ישראל שפעלו בגזרת יהודה ושומרון. סדרת האירועים החלה כאשר במהלך הלילה לפני השעה חצות לוחמי יחידת דובדבן הצבאית, יצאו למבצע ללכידת מחבל חמוש בעיר ג'נין. המחבל נעצר ללא חילופי אש.

    הראשון שבהם התרחש לאחר חצות, אז יצאו כוחות הביטחון לארבעה מבצעים שונים; שניים מהם באזור ג'נין ושניים באזור כפר דאן. בכפר דאן, השתתף כוח של יחידת דובדבן במקביל לכוח של אותה יחידה שפעל בג'נין. דובר צה"ל מוסר כי  "במהלך קרב יריות בברוקין, במהלך הקרב מחבל פצוע בידינו, המחבל נתפס עם נשקו. לפנות בוקר, מחבל נוסף נהרג בחילופי האש שנמשכו באזור ברוקין".

    האירוע הבא קורה באזור קבטייה, כוח של הימ"מ ומג"ב של המשטרה עוצרים מחבל חמוש, בצורה חלקה וללא נפגעים. האירוע האחרון קורה בבידו קטאנה , לא רחוק מהר הדר, שלושה מחבלים חמושים הרוגים, ללא נפגעים לכוחותינו.

    מפקד הלילה הזה הוא מפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון, המבצע הוא מבצע משותף גם לשב"כ וליחידת מסתערבים. שניים מהאירועים עדיין מתרחשים.

    במענה לשאלות אומרים בדובר צה"ל כי זאת חולייה של חמאס, ועדיין לא ברור בדיוק מיוחס להם. ובגלל שמדובר בחמאס, בניגוד לאירועים לפני שבוע שנעצרו המחבלים הנמלטים ושם היה מדובר בג'יהאד האיסלאמי, זאת תשתית פעילות חבלנית עוינת שבצה"ל יושבים עליה כבר הרבה זמן.

    לפי גורמים בצה"ל מיד יש צפי לירי רקטות מרצועת עזה: "אני חושב שגם הפעם זה בהחלט אפשרי, בגלל שמדובר בתשתית חמאס והרוגים של חמאס, אומנם באיו"ש. לנו יש כוונה להפריד בין איו"ש לעזה ולחמאס יש כוונה לעשות את הקישור בין המקומות" אומר תא"ל רן כוכב.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לאירועים: "כוחות הביטחון פעלו הלילה ביהודה ושומרון כנגד מחבלי חמאס שעמדו להוציא לפועל פיגועי טרור בטווח הזמן המיידי. החיילים והמפקדים בשטח פעלו כמצופה מהם, חתרו למגע ואנו מגבים אותם באופן מלא".



    0 תגובות