במקביל לעידוד התחסנות ובניגוד להמלצות; לא יוטלו מגבלות

    צבי טסלר וישראל רובין No Comments on במקביל לעידוד התחסנות ובניגוד להמלצות; לא יוטלו מגבלות

    לאחר התייעצות עם מומחי הרפואה החליט ראש הממשלה נפתלי בנט לא להטיל מגבלות נוספות על הציבור בישראל וזאת בניגוד להמלצותיהם | למרות נתוני התחלואה המטרידים, גורם פוליטי תוקף את ראש שירותי בריאות הציבור ומאשים אותה בפחדנות | במקביל, מקודמים מהלכים לעידוד התחסנות | כל הפרטים

    צילום: קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הלילה דיון מצומצם עם מומחי בריאות בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה.
    לפי שעה החליט בנט שלא להטיל הגבול וזאת חרף ההמלצות של מומחי מערכת הבריאות להטיל מגבלות התקהלות כדי לצמצם את התפשטות המגיפה שבעקבותיה מאושפזים נדבקים רבים במצב קשה בבתי החולים.

    יצוין כי קבינט הקורונה לא התכנס מזה כשלושה שבועות ולא צפוי להתכנס גם בשבוע הבא. ההחלטה שלא לכנס את הקבינט התקבלה בצל העלייה המתמשכת במניין החולים הקשים והמשבר החמור בבתי החולים מתוך תפיסת ניהול משבר עצמאית אותה מוביל ראש הממשלה ללא התחשבות בגורמים המקצועיים.

    בתוך כך בכירים במערכת הבריאות קוראים שלא לטפל בחולים קשים לא מחוסנים בתרופת הרנג'רון, לא יתכן אומרים המומחים כי מתנגדי החיסונים הממלאים את בתי החולים ומחלקות טיפול הנמרץ וגורמים למעמסה על מערכת הבריאות וכעת גם יקבלו גם את כל מנות התרופה היקרה.

    אתמול נרשמה ירידה במספר החולים קשה. מעדכון נדבקי הקורונה אותו מפרסם משרד הבריאות הבוקר, נכון לעכשיו מעלה כי 5968 מאומתים אתמול, מתוכם 614 חרדים (10%). 40% מהמאומתים הם ערבים. אחוז בדיקות חיוביות 5.5%, 704 חולים קשה.

    הבוקר דווח כי גורם בכיר בממשלה יצא בחריפות נגד ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרעי-פרייס ואמר: "היא חצתה כל גבול, התמכרה לנבואות זעם. שרים בקבינט לא מתייחסים אליה כגורם מוסמך". ח"כ סמוטריץ' אמר בתגובה: במקום שבנט יקשיב לאנשי המקצוע במשרד הבריאות ויתחיל לנהל את המגיפה ולא להכיל מתים, הוא תוקף את ד"ר אלרועי-פרייס בנבזות בתדרוכים עלומי שם פחדניים.

    במקביל נמשכים ניסיונות עידוד האזרחים להתחסן; אמש פורסם תזכיר חוק פיצויי פיטורין לפיו פיטורין בעקבות סירוב לתקנות התו הירוק תחשב כהתפטרות של העובד. בחוות הדעת של משרד הבריאות מיום 22.8.2021 נקבע כי במקומות עבודה שבהם מתקיים ריבוי גורמי סיכון מגבירי הדבקה הן עבור העובדים עצמם והן עבור המגעים שלהם, קיימת הצדקה אפידמיולוגית להחלת תו ירוק על מנת לצמצם סיכונים אלה.

    ההמלצה מתייחסת למקומות עם מאפיינים כדלקמן: ראשית, מקומות בהם מתקיים ריבוי מגעים (קבלת קהל); שנית, מקומות עבודה המופעלים בתו ירוק בעבור לקוחות; שלישית, עבודה בחללים משותפים; רביעית, טיפול באוכלוסייה בסיכון מוגבר לתחלואה קשה וחמישית, מוסדות שבהם קיימת חשיפה לאוכלוסייה לא מחוסנת (ילדים).

    בתזכיר נכתב: "התיקון המוצע אינו גורע מחובתם של המעסיק והעובד לנהוג בתום לב, ובכלל זה שקילה של חלופות סבירות המאפשרות המשך קיומם של יחסי עבודה בתקופה שבה חלה דרישה מכוח הדין לעניין הצגת אישור תו ירוק במקומות עבודה, ואף סמוך לאחר תום התקופה כאמור, אם בדרך של שינוי בתנאי העבודה (כך שיועסק באופן שהגבלה כאמור לא תהיה רלוונטית לגביו), מיצוי ימי חופשה בתשלום או הוצאת העובד לחופשה בלא תשלום בהסכמה".



    0 תגובות