תמיכה בבית הנבחרים האמריקני: רוב מוחץ לחימוש כיפת ברזל

    שלמה ריזל No Comments on תמיכה בבית הנבחרים האמריקני: רוב מוחץ לחימוש כיפת ברזל

    420 נציגים בבית הנבחרים מול תשעה מתנגדים תמכו להקצבת תקציב של מעל מיליארד דולר לצורך רכישה, פיתוח וחימוש "כיפת ברזל" לצורך הגנת מדינת ישראל | התומכים, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, הביעו תמיכה גורפת בישראל והדגישו את המחויבות לבטחונה | במערכת המדינית מודים על ההחלטה

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    בית הנבחרים בארה"ב אישר הערב את המימון האמריקני למערכת כיפת ברזל. כל זאת לאחר שהוסר מחוק התקציב לפני יומיים, בעקבות לחץ מצד חברי קונגרס פרו-פלסטינים במפלגה הדמוקרטית. המימון, בסך מיליארד דולר, נועד לחידוש מלאי המיירטים של טילי מערכת כיפת ברזל.

    לאחר הסרת הסעיף מחוק התקציב, הוא הובא הערב לאישור הקונגרס כסעיף בודד – במטרה לזכות בתמיכת חברי קונגרס רפובליקנים שהתנגדו לחוק התקציב. כתבת "חברת החדשות" מציינת כי למרות האישור של סעיף הסיוע הערב בבית הנבחרים, החוק צריך לקבל גם את אישור הסנאט

    התמיכה בסנאט הייתה גורפת ומוחלטת: 420 נציגים בבית הנבחרים מול תשעה מתנגדים תמכו להקצבת תקציב של מעל מיליארד דולר לצורך רכישה, פיתוח וחימוש סוללות "כיפת ברזל" לצורך הגנת מדינת ישראל.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לביטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת. העם בישראל מודה לעם האמריקני ולנציגיו על הידידות האיתנה".

    שר החוץ יאיר לפיד כתב אף הוא לאחר אישור הסיוע בבית הנבחרים: ״בית הנבחרים האמריקאי אישר את ההחלטה להעביר מיליארד דולר לכיפת ברזל. עוד הוכחה שבעבודה מדינית מדויקת אפשר להביא תוצאות, אפילו מהר. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות למנהיגים משתי המפלגות על תמיכתם בביטחון ישראל. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב״.



    0 תגובות