מנכ"ל בית החולים הדסה: "אין חולה שזקוק לאקמו ולא מטופל"

    חדשות קול חי No Comments on מנכ"ל בית החולים הדסה: "אין חולה שזקוק לאקמו ולא מטופל"

    "בקורונה אחת הבעיות שקורות זה שמתפתח זיהום חריף שפוגע מאוד בריאות. כדי לאפשר להן להתאושש ולא להיפגע ושמערכות הגוף ימשיכו לתפקד אנחנו מחברים אותו לאקמו, מכונה שהיא כמו מכונת לב ריאה" אומר מנכ"ל בית החולים הדסה פרופסור יורם וייס ל"מהדורת החג

    יורם וייס צילום: פלאש 90
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופסור יורם וייס בראיון למהדורת החג בהגשת איתי גדסי ואבי רבינא: מכשיר ה"אקמו" מאפשר לשמור חיים של בן אדם באמצעות תמיכה גם בפעילות הלב וגם בריאות.

    בקורונה אחת הבעיות שקורות זה שמתפתח זיהום חריף שפוגע מאוד בריאות. כדי לאפשר להן להתאושש ולא להיפגע ושמערכות הגוף ימשיכו לתפקד אנחנו מחברים אותו למכונה שהיא כמו מכונת לב ריאה ששומרת על החימצון של הדם ומאפשרת לאט לאט להתאושש.

    זה משתנה מחולה לחולה. אנשים מחוסנים יש להם יותר סיכוי להתגבר על המחלה. באופן כללי בקורונה, אנחנו מדברים בערך 50 אחוזים שמטופלים במכשיר ה"אקמו" שחייהם ניצלים כתוצאה מהטיפול במכשיר, זה משפיע להם על החיים.

    אין למעשה תיעדוף במכשירים, אין מי שצריך להיות מטופל במכונות האלו ולא מטופל, אבל אנחנו שוקלים מראש מי יטופל המכשיר. יש 40 חולים שמטופלים ב"אקמו" כעת, שלושים ושמונה מתוכם אינם מחוסנים. יש עוד 40 מכשירים כאלו פנויים. שנית, אני לא חושב שיש אנשים שהתאימו לעלות על אקמו ולא העלו אותם.

    מה שכן יש זה מחסור בכוח אדם, בעיקר אחיות אבל גם רופאים – וזה קיים בעיקר בטיפול נמרץ. אני חושב שזו הבעיה של מערכת הבריאות שלנו היום, שהיא מערכת בריאות מצוינת אגב – שאין מספיק כוח אדם



    0 תגובות