המפלגה הדמוקרטית הגישה מחדש את הצעת המימון לכיפת ברזל

    שלמה ריזל No Comments on המפלגה הדמוקרטית הגישה מחדש את הצעת המימון לכיפת ברזל

    כזכור, האמריקנים הודיעו השבוע כי המימון לטילי כיפת ברזל הוצא מהתקציב המימון האמריקני על ידי ממשל ביידן הדמוקרטי בעקבות התנגדות של מספר חברי קונגרס קיצוניים

    צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית הגישה מחדש את הצעת התקציב המבקשת לאשר לישראל את המימון לכיפת ברזל בסך מיליארד דולרים. בית הנבחרים האמריקני ידון מחר בהצעה המחודשת.

    כזכור, האמריקנים הודיעו השבוע כי המימון לטילי כיפת ברזל הוצא מהתקציב המימון האמריקני על ידי ממשל ביידן הדמוקרטי בעקבות התנגדות של מספר חברי קונגרס קיצוניים.

    שר החוץ, יאיר לפיד טען כי מדובר בעיכוב 'טכני': "שוחחתי הערב עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהויכוח בקונגרס סביב תקרת הגירעון בתקציב האמריקאי.

    מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב", כתב לפיד.

    הוא הוסיף: "הודיתי למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגשתי בפניו את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל".

    לפיד אף תקף את ממשלת נתניהו: "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לביטחון ישראל".

    בשדולת איפא"ק היהודית-אמריקנית מסרו שלשום בתגובה להחלטה על עיכוב הסיוע למערכת כיפת ברזל: "קיצונים בקונגרס משחקים פוליטיקה עם חייהם של ישראלים ופלסטינים. ההחלטה להסיר מימון למערכת הגנה מצילת חיים היא פגיעה בערכים שלנו, מסכנת התנגשויות נוספות, והיא מנוגדת להתחייבות של ביידן ונתמכת על ידי הנהגת הקונגרס. כל טיל יכול היה להרוג יהודים או ערבים. המחבלים בעזה שיורים את הרקטות אינם מפלים ביניהם. זה פשוט: כיפת ברזל מצילה חיים. חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים".



    0 תגובות