ראש המל"ל לשעבר: "ללחוץ על ביידן לקבוע מועד אחרון לאיראן"

    שלמה ריזל No Comments on ראש המל"ל לשעבר: "ללחוץ על ביידן לקבוע מועד אחרון לאיראן"

    לראש המל"ל עד לאחרונה, מאיר בן שבת, נמאס מהסחבת האמריקנית בבלימת תוכנית הגרעין האיראנית: "הם רודפים אחריהם עד אין סוף". על נשק גרעיני איראני: "מדינת ישראל והעם היהודי לא ישלימו עם איום קיומי"

    מאיר בן שבת צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאיר בן שבת, ראש המל"ל עד לאחרונה, קורא לממשל ביידן לקבוע לאיראן לוח זמנים סופי ומחייב, שלאחריו ארה"ב תנקוט פעולות לבלימת תוכנית הגרעין של איראן.

    בראיון בלעדי שיפורסם מחר (שישי) ב'ישראל היום', אומר מי שעמד עד לפני חודש בראשות המטה לביטחון לאומי ונמנה עם מעצבי מדיניות החוץ והביטחון של ישראל, כי "עלינו לומר להם: אתם ארה"ב רוצים להגיע לפתרון באמצעות דיפלומטיה? מאה אחוז, תקבעו מהו הדד-ליין ומה עושים אחר כך, במידה שהמאמצים הדיפלומטיים לא יצלחו. רוצים הסכם יותר חזק וארוך טווח? תקבעו מתי פועלים מול איראן אם היא ממשיכה בדשדוש. אתם ממשיכים עד אין סוף לרדוף אחרי האיראנים, 'בואו בכל זאת נעשה משהו?' צריך לקבוע לוחות זמנים. אי אפשר להסתפק בהצהרה כללית בלבד, צריך להגדיר שלבים ולוחות זמנים, ולייצר תוכנית לכל תרחיש".

    בן שבת, שאמר את הדברים לפני נאומיהם באו"ם של הנשיא ביידן ונשיא איראן אברהים ראיסי, הדגיש כי ההעדפה הראשונה של ישראל צריכה להיות פעילות משותפת עם הקהילה הבינלאומית בסוגיית איראן. "לא נכון לנתק את עצמנו מהעולם. ישראל צריכה לנסות ולרתום את הקהילה הבינלאומית, ובעיקר את ארה"ב. אינך יכול לעשות פעולות בלי לנסות לסגור את הדברים בהירתמות משותפת. עבורנו האיום קיומי, אך האתגר אינו רק של ישראל. האמריקנים יודעים שבעיני איראן אנחנו השטן הקטן ואמריקה היא השטן הגדול, כך שצריך להיות גם להם אינטרס לפעול".

    עם זאת, הוא הוסיף כי לישראל אסור להיות תלויה באמריקנים. "מדינת ישראל והעם היהודי לא יכולים לסבול איום קיומי, ולא ישלימו עם גרעין איראני צבאי. לגבי מה שאנחנו עושים, אלה דברים שצריכים להישאר בחדרי־חדרים. אני רק אומר לך שכאשר הדרג המדיני קובע שלא נאפשר, הדרג הצבאי והמודיעיני מבין את משמעות האמירה הזאת".



    0 תגובות