תיעוד מיוחד ממעמד ברכת הכהנים בשריד בית המקדש | צפו

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיעוד מיוחד ממעמד ברכת הכהנים בשריד בית המקדש | צפו

    המעמד התקיים בהשתתפות: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט״א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים רבים הן בתפילת שחרית והן בתפילת מוסף השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתי שהתקיים גם הבוקר (חמישי) ברחבת הכותל המערבי בפעם השנייה בחג הסוכות תשפ"ב בהשתתפות מאות כהנים מרחבי הארץ.

    מעמד ברכת הכהנים החל לפני יובל מיסודו של הגה"צ רבי מנחם מנדל גפנר זצוק"ל, ומאורגן מזה שנים על ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בימי חול המועד פסח וסוכות, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המשולשת הכתובה בתורה ואליה נוהרים משתתפים רבים.

    המעמד התקיים בהשתתפות: הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט״א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון.

    בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמים" ותפילות לשלום עם ישראל והעולם ע"י הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א והגר"ש רבינוביץ שליט"א.

    לפני התיבה בשחרית התפלל הרה"ג מרדכי גפנר שליט"א בנו של מייסד המעמד ולתפילת מוסף רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ שליט"א, כשמקהלת נרננה הנעימה את המעמד בשירי ערגה והלל.

    רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' שוחח עם בנצי לייזרוביץ' דקות לפני המעמד: "אנחנו מתכנסים בדקות הקרובות לתפילת שחרית ומוסף שבמרכזם ברכת הכהנים המרכזית, שבה מתכנסים מאות כהנים לברך את עמו ישראל באהבה. אותה ברכו הכתובה בתורה שיש בה הכל. הקב"ה מבטיח 'ושמתם את שמי על בני ישראל ואני אברכם', הברכה היא מפי הקב"ה על ידי הכהנים. כולנו מתרגשים מול הברכה הזאת ומתפללים שבפרט בימים הקשים האלה, של מגיפה ושעם ישראל זקוק לכל כך הרבה ישועה – 'וישם לך שלום' שנזכה שהברכה תחול על כל אחד ואחת מאיתנו".

    רב פקד אמיר בן קיקי, סגן מפקד יחידת התנועה במחוז ירושלים סיפר לכתבנו: "בפנינו מוצבים שני אתגרים – המבצעי והבריאותי. אנחנו אחרי אישורי תכניות בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן ונערכו עם מאות שוטרים, לוחמים ומתנדבים בכל המקומות הומי האדם בעיר על מנת לאפשר את חופש הפולחן ואת התפילה בבטחה. אנחנו נערכנו מבעוד מועד על ידי פרסום נרחב על מנת להסביר לתושבים כיצד עליהם להגיע, איזה צירים יסגרו. יש לא מעט צירים מסביב לעיר העתיקה שנסגרים לסירוגין. אנחנו קוראים לקהל להגיע בתחבורה ציבורית".

    ראש עיריית ירושלים שוחח עם כתבנו:

    חג הסוכות: אלפים פקדו את שריד בית המקדש והתברכו מפי הכהנים

    הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור להמשיך להישמע להוראות משרד הבריאות, להנחיות משטרת ישראל והסדרנים שיווסתו את בוא הקהל במהלך כל ימות החג לטובת שמירה על בריאות כלל באי הכותל המערבי.

    הקרן למורשת הכותל המערבי מזמינה את הציבור להקפות שניות ברחבת הכותל. הקפות שניות כמיטב המסורת בכותל עם למעלה מ- 100 ספרי תורה, תזמורת ושירה חגיגית. ההקפות השניות יתקיימו במוצאי שמחה תורה כ"ב תשרי ה'תשפ"ב, ה- 28/09/21 החל מהשעה 22:00.



    0 תגובות