סערת חימוש "כיפת ברזל": "מחויבים לביטחון ישראל"

    איתי גדסי 1 Comment on סערת חימוש "כיפת ברזל": "מחויבים לביטחון ישראל"

    הערב פורסם כי בעקבות התנגדות חברי קונגרס אמריקניים צפוי עיכוב בהעברת הסיוע האמריקני לחימוש כיפת ברזל, עליו סוכם בנסיעת רה"מ לבית הלבן | שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מנהיג הרוב שהסביר כי מדובר בעקבות ויכוח טכני סביב תקרת הגירעון וכי ישראל לא תיפגע

    צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד שוחח הערב עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. הערב פורסם כי בשל התנגדות של חברי קונגרס אמריקניים צפוי עיכוב בהעברת הסיוע האמריקני לחימוש כיפת ברזל, עליו סוכם בנסיעת רה"מ לבית הלבן.

    בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחויבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב.

    השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל.

    השר לפיד אמר: ״אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחויבותם האיתנה לביטחון ישראל״.

     

    בשדולת איפא"ק האמריקנית תוקפים את הקונגרס בתגובה על ההחלטה: קיצונים בקונגרס משחקים פוליטיקה עם חייהם של ישראלים ופלסטינים.

    ההחלטה להסיר מימון למערכת הגנה מצילת חיים היא פגיעה בערכים שלנו, מסכנת התנגשויות נוספות, והיא מנוגדת להתחייבות של ביידן ונתמכת על ידי הנהגת הקונגרס. כל טיל יכול היה להרוג יהודים או ערבים. המחבלים בעזה שיורים את הרקטות אינם מפלים ביניהם.

    זה פשוט: כיפת ברזל מצילה חיים. חסימת המימון לכיפת ברזל מסייעת למחבלים להרוג אזרחים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא ימין ולא שמאל
      לא ביבי ולא בנט
      לא גנץ ולא לפיד
      רק הקב"ה יכול להושיע אותנו
      תפנימו!!!!