עימות בממשלה: השר כהנא הודיע על עדיפות לבתי כנסת ביו"ש, במרצ זועמים

    איתי גדסי 2 Comment on עימות בממשלה: השר כהנא הודיע על עדיפות לבתי כנסת ביו"ש, במרצ זועמים

    במרצ זועמים על הודעת השר לשירותי דת כי יתעדף תקצוב בתי כנסת מעבר לקו הירוק. ח"כ מוזי רס: "הצהרה אומללה". ח"כ רוזין: "החלטה שגויה, ככה לא עושים שינוי ובטח לא ריפוי" | ח"כ קרעי הגיב: "מיכל רוזין דואגת למתפללי בתי הכנסת בישראל. אשריהם ישראל"

    מתן כהנא צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות חריף בקואליציה: השר לשירות דת, מתן כהנא הודיע היום (שני) כי המדינה תתמוך ותתעדף תקצוב בתי כנסת מעבר לקו הירוק. "שמחתי לבשר לידידי יו"ר מועצת השומרון יוסי דגן על כך שהשנה שאני מתכוון לראשונה להעניק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביו"ש. השנה מגיע לחלוצים ביו"ש. חג שמח וחתימה טובה", כתב היום כהנא.

    הסרטון שהפיץ השר כהנא בו הודיע על תקצוב בתי הכנסת ביו"ש

    צילום: פלאש 90

    חבר הקואליציה, ח"כ מוסי רז ממרצ התרעם על ההחלטה: "מתן כהנא מצהיר שיקפח לרעה את מתפללי בתי הכנסת בישראל כדי להעדיף את המתפללים בשטחים הכבושים. הצהרה אומללה של שר הדתות", כתב רז.

    ח"כ מיכל רוזין, אף היא ממרצ הצטרפה לגינוי: "השר כהנא החליט להמשיך בקו השגוי של הימין – לדאוג רק לאזרחים ואזרחיות מעבר לקו הירוק. בעיניו מתפללים בבתי הכנסת בישראל חשובים פחות מהמתפללים בהתנחלויות. החלטה שגויה של שר הדתות, ככה לא עושים שינוי ובטח לא ריפוי".

    ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב בסרקזם: "עכשיו אפשר להיכנס רגועים לשנה החדשה, מיכל רוזין דואגת למתפללי בתי הכנסת בישראל. אשריהם ישראל. רק לידיעתך בבתי הכנסת בתוך הקו הירוק, מחלקים עלוני פרשת שבוע גם לנערים – עניין שחברתך השרה זנדברג רוצה להוציא מחוץ לחוק". לסיום כתב קרעי: "תשפ"ב: ת'הא ש'נת פ'רוטקציה ב'התנחלויות".

    בתוך כך, הממשלה פרסמה השבוע את יעדי הממשלה לקדנציה הקרובה, ומהמסמך עולה כי בין היתר מתחייבת הממשלה לתקצב פעילות במשרד התפוצות בראשות השר נחמן שי שתעסוק בביסוס התנועה הרפורמית בישראל. במסמך היעדים נאמר כי "המשרד יסייע לתנועות הרפורמים, הקונסרבטיבים ושאר קהילות המכונות 'היהדות המתחדשת' בישראל". מדובר בפרסום אשר מעורר זעם רב בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות בארץ, החרדים מהשפעתן ההרסנית של אותן תנועות שכבר החריבו חלקים נרחבים מיהדות ארה"ב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לפיד אנא תיהיה שר הדתות ,(אתה הרבה פחות מושחת)

    2. 1

      תשפ"ב: ת'הא ש'נת פ'ושעים ב'ממשלה וכן הלאה וכן הלאה…