דרעי וסמוטריץ': "אין לנו כמעט חילוקי דעות בנושאי יהדות"

    אתר קול חי 1 Comment on דרעי וסמוטריץ': "אין לנו כמעט חילוקי דעות בנושאי יהדות"

    לקראת חג הסוכות הבעל"ט ועל רקע הישיבה המשותפת באופוזיציה, יוצאים חברי הכנסת וראשי המפלגות דרעי וסמוטריץ', במפגן אחדות: "אנחנו לא מתלבשים אותו דבר, אבל רוצים את אותו גיור ואותה כשרות; אין לנו את הלוקסוס לחיות על סטיגמות העבר" | האם צפוי שיתוף פעולה פוליטי ברשימה אחת?

    צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בריאיון משותף שהעניקו לעיתון 'בשבע' לקראת החג, חושפים יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כי דווקא בחודשים האחרונים, בישיבתם יחד באופוזיציה הם הבינו כי המכנה המשותף בין המגזרים הוא רחב ביותר.

    ח"כ ‏בצלאל סמוטריץ' אמר בריאיון: "אף פעם לא הרגשתי קרוב לדרעי כמו שאני מרגיש אליו היום. בתוך הקואליציה היו מתחים על שירותי הדת. אנחנו אמנם לא מטשטשים את הוויכוחים האלה, אבל בסוף כשאני מסתכל על מכנה המשותף הוא גדול פי מיליון מההבדלים".

    ‏יו"ר ש"ס אמר: "סמוטריץ' ואני ביום יום לא מתלבשים אותו דבר, ואולי גם לא מתבטאים על אותו דבר, אבל בסוף אין לנו כמעט חילוקי דעות בנושאי יהדות. את אותו גיור וכשרות שנינו רוצים. האופוזיציה יצרה מצב שאין לנו את הלוקסוס לחיות על סטיגמות העבר של חילונים, דתיים, חרדים".

    יצויין, כי בעבר כבר נעשה ניסיון לשיתוף פעולה פוליטי ברשימה אחת בין פוליטיקאים שעזבו את ש"ס וקבוצה של של נציגים מהמגזר הדתי הלאומי. במסגרת רשימת 'יחד' רצו בבחירות לכנסת ה-20 השר לשעבר אלי ישי, ח"כ לשעבר יוני שטבון (שהיה היחיד שהצביע נגד החוק לגיוס חרדים בממשלת נתניהו-לפיד-בנט), אנשי 'עוצמה יהודית' ומועמדים נוספים.

    רשימת המועמדים של הרשימה בבחירות לכנסת ה-20, כללה את: אלי ישי, יוני שטבון, מיכאל עייש, ברוך מרזל, ששון טרבלסי, עמיטל יעקב בראלי, דודי שוומנפלד וקובי יקיר. (באדיבות ויקיפדיה).

    כרזת בחירות של מפלגת 'יחד'

    הרשימה זכתה בכשלושה אחוזים מסך הקולות הכשרים, אך לא עברה את אחוז החסימה שעומד על 3.25%. עם זאת, בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018 נבחרו 26 חברי מועצה מטעמה בכעשר רשויות מקומיות. בבחירות לכנסת ה-21 המפלגה הגישה רשימת מועמדים לכנסת, אך כשבועיים לפני הבחירות הודיע ישי על פרישת הרשימה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דרעי, אתה שולח את בני הישיבות שלנו לשמור על יישובים בשטחים כבושים בשבת קודש עם רובה על הכתף ומכשיר קשר בכיס?