אחרי השיח הציבורי וההפגנות: מבקר המדינה בדו"ח מיוחד

    ישראל רובין No Comments on אחרי השיח הציבורי וההפגנות: מבקר המדינה בדו"ח מיוחד

    מבקר המדינה במפגש מיוחד עם שרת העלייה והקליטה בסוגיית אפליית עולים בדגש על בני הקהילה האתיופית בארץ | מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "פרסמנו דוח חשוב המלמד בין היתר על אכיפת היתר כלפי יוצאי אתיופיה" | השרה פנינה תמנו שטה: "דוח חשוב במיוחד המאיר זרקור על מציאות בלתי נסבלת שרק ביחד נצליח לתקנה"

    מפגינים אתיופים על מותו של סלומון טקה ז"ל צילום: דוד כהן / פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, וצוותו נפגשו היום (ראשון) עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה וצוותה, במסגרת מפגשים שמקיים עם שרי הממשלה ה- 36. בפגישה הציגו המבקר וצוותו לשרה את תוצרי הביקורת בשנתיים האחרונות ואת פעילות בירור תלונות הציבור בקרב יוצאי אתיופיה בישראל כחלק מתפקידה של ביקורת המדינה ונציבות תלונות הציבור להוות עין, פה ואוזן לאוכלוסיות ראויות לקידום בחברה הישראלית.

    כזכור, מחאות בני העדה האתיופית עולות שוב ושוב על סדר היום בטענות על שיטור יתר כנגד בני הקהילה, אפלייה במקומות התעסוקה והמרחב הציבורי, ושיאם התפוצץ במחאות צעירי העדה אחרי הירי בסלומון טקה בהפגנות סוערות ואלימות בכל רחבי הארץ. אפליית בני הקהילה האתיופית הינה דגל אותה נושאת השרה תמנו שטה.

    מבקר המדינה אנגלמן: "נושא העלייה לישראל היה אקוטי בתולדות מדינת ישראל והציונות. רק לפני כחודש פרסמנו דוח חשוב המלמד בין היתר על אכיפת היתר כלפי יוצאי אתיופיה. זו דוגמה לכברת הדרך שעל מדינת ישראל עוד לעבור עבור העולים ממדינות העולם השונות. אני בטוח שהשרה תמנו שטה תנחה את אנשי משרדה לתקן את הליקויים שעלו בדוח ולבחון את המלצות הביקורת".

    שרת העלייה והקליטה תמנו שטה: "אני מודה למבקר המדינה וצוותו על העבודה המאומצת סביב דו"ח – התנהלות גורמי האכיפה אל מול יוצאי אתיופיה. הדוח שמשרד המבקר הוציא לפני מספר חודשים, הוא דוח חשוב במיוחד המאיר זרקור על מציאות בלתי נסבלת שרק ביחד נצליח לתקנה. הנתונים בדוח מדברים בעד עצמם – רק בשנת 2019 עמד שיעור המעצרים של קטינים יוצאי אתיופיה על 5.6% מכלל המעצרים – פי 3.3 משיעורם באוכלוסייה".

    תמנו שטה אמרה עוד כי "שיעור תיקי החקירה של בגירים יוצאי אתיופיה עמד על 3.2% מסך התיקים שנפתחו לבגירים בשנת 2019 – פי 1.9 משיעורם באוכלוסייה. אמרתי למבקר בפגישה כי אני נחושה לפעול מתוך הממשלה כדי שמסקנות הדוח ייושמו במלואן".



    0 תגובות