הושלם המצוד: הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נעצרו בג'נין

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on הושלם המצוד: הנמלטים האחרונים מכלא גלבוע נעצרו בג'נין

    בפעילות מבצעית בשיתוף פעולה של כוחות ימ"מ של משמר הגבול, צה"ל ושב"כ נעצרו שני המחבלים הנמלטים הנותרים במרכז העיר ג'נין | בכך בא המבצע לסיומו

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במבצע לילי מהעלילות: נתפסו שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע. בכך הושלם המצוד אחרי כל ששת המחבלים שנמלטו דרך המנהרה שחפרו מתוך תאם.

    בתום מבצע משותף של צה"ל עם השב"כ והימ"מ ניתן נחשף כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת, נעצרו שני המחבלים האחרונים מתוך השישה שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה התשפ"ב, יום שני, 6 בספטמבר 2021.

    במהלך הלילה, נכנסו כוחות צה"ל, ימ״מ, שב״כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר ג'נין, ביצעו פעולות בידוד וכיתור שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים שיצאו כשהם אינם חמושים וללא התנגדות.

    האירוע נערך לאחר כשבועיים של מצוד במסגרתו פעלו לוחמי הימ"מ של משמר הגבול יחד עם כוחות מיוחדים של שב"כ וצה"ל בג'נין ללכידת שני האסירים הנמלטים איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת.

    לפי הכוונת השב"כ הגיעו כוחות הימ"מ והשב"כ לבית ובו המבוקשים. בפעילות של הכוחות הביאו למעצרם של שני המבוקשים שנמלטו. כאמור, שני המבוקשים לצד שני סייענים שיזרו להם להימלט, נעצרו כשהם בחיים ללא התנגדות והועברו לחקירה של שירות הביטחון הכללי.

    בעת יציאת הכוחות מהעיר התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים במהלכן מפרי הסדר יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכן חמושים ירו במרחב.

    על המבצע בפיקוד המרכז פיקד תת-אלוף יניב אלאלוף, מפקד אוגדת יהודה ושומרון. בחפ"ק אלוף-משנה אריק מויאל, מפקד חטיבת 'מנשה'.

    ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב: "‏תם ונשלם. כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב״כ, המשטרה וצה״ל. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל – אפשר לתקן".

    מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על 4 מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם".

    "מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל".

    "ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו, ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל המשטרה נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "אני רוצה להודות למשטרת ישראל ולכוחות צה״ל והשב״כ המסייעים על השלמת המרדף, מתחילתו ועד סופו. מהמפכ״ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, ומפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, ועד אחרון לוחמי הימ״מ ושוטרי הסיור, אני גאה בכוחות על המיומנות שהובילה לאיתורם ולכידתם של ששת המחבלים הנמלטים".

    השר בר-לב הוסיף, "המצוד תם בצורה מוצלחת אך המשימה עדיין לא נגמרה, יש לוודא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו גם בעתיד – ולכן בימים הקרובים אביא לאישור הממשלה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית, שלה אורה לבדוק את השתלשלות הנסיבות שהובילו להתרחשות ההימלטות, מסקנות והמלצות באשר למכלול ההיבטים הפרטניים והמערכתיים שהאירוע עורר".



    0 תגובות