חג בלבנון: חיזבאללה הכניס מכליות נפט רבות מאיראן למדינה

    שלמה ריזל No Comments on חג בלבנון: חיזבאללה הכניס מכליות נפט רבות מאיראן למדינה
    מכליות הנפט בלבנון צילום: רשתות חברתיות בלבנון
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יום חגו של חסן נסראללה בלבנון: תומכי חזבאללה חגגו עם הדלק האיראני שהגיע ללבנון. במסגרתו הגיעו  מכליות דלק מאיראן שחצו את הגבול מסוריה, ערוץ אל-מנאר של חיזבאללה דיווח כי כוחות צבאיים של הארגון מאבטחים את המכליות שתפרוקנה את הדלק במרכז חלוקת דלקים בבעל בק.

    איראן שלחה את המכליות ללבנון לפני כחודש כדי לסייע לה במשבר הכלכלי האדיר, והחמור בתולדותיה, שבמסגרתו היא סובלת ממחסור עצום במוצרי יסוד.  ערוץ אלמיאדין הלבנוני, 104 מיכליות דלק, שבתוך כל אחת מהן כחמישים אלף ליטר דלק איראני, נכנסו בדרך היבשה, מסוריה לאזור אלבקאע בלבנון.

    הדלק ששונע היום ללבנון נפרק מהספינה האיראנית Faxon שעגנה, לפי נסראללה ביום ראשון האחרון בנמל בניאס שבסוריה. בימים הקרובים צפויות להיכנס לסוריה עוד מאות מיכליות ובהן דלק איראני מסוריה ללבנון.

    תומכי חזבאללה צייצו בהתלהבות: "נסראללה שבר את המצור האמריקאי על לבנון -ההבטחה קוימה". שיירת המיכליות שהמשיכה לאתר האחסון באלבקאע, התקבלה בירי שמחה במטולי rpg ובירי קלצ'ניקוב, באווירת חג של ממש.

    הדלק האיראני ישקה את לבנון ויקנה לנסראללה וארגונו הרבה נקודות זכות. הציר השיעי תרם ללבנון אף שהכמות אינה גדולה, המהלך  המדיני והיח"צ הנלווה אליו עושה את שלו. ארגון חיזבאללה אבטח אותם ופרק אותם בבקעת הלבנון שבמזרח המדינה, סמוך לגבול הסורי. אזור רווי טילים ומאגרי נשק שלו

    לצד הדלק האיראני, שנכנס ללבנון בניגוד לעמדת הממשלה, ויש בלבנון הרואים בו הפרת ריבונותה של הממשלה הלבנונית. דלק נוסף צפוי להגיע בקרוב בכמויות משמעותיות ללבנון מעיראק במסגרת הסכם שחתמה ממשלת לבנון בברכת המערב, עם ממשלת עיראק. שתי הפעולות תגרומנה  לשינוי מורגש באספקת החשמל לתושבים.

    בזווית הישראלית ממשלת לבנון החדשה נקטה בצעד מתריס כאשר הממשל החדש אישר  היום (חמישי), פה אחד, את קווי היסוד שלה שבמסגרתם נכתב כי "יש ללבנון את הזכות להתנגד ולשחרר את 'האדמות הכבושות' בידי ישראל".



    0 תגובות