- רדיו קול חי - -

חיסון ה"בוסטר" משפר פי עשרה ויותר את המערכת החיסונית

מומחי הרפואה במשרד הבריאות חושפים כי הנתונים מישראל מצביעים על יעילות גבוהה של מנת "בוסטר" במניעת הדבקה ובמניעת מחלה קשה; זינוק של פי עשר בהגנה החיסונית על המתחסנים.

מדינות רבות נמצאות כיום בצומת קבלת החלטות. לאחר השפעה מיטיבה של חיסוני הקורונה במהלך 2021, גרפי התחלואה חוזרים לטפס ועמם גם מספרי החולים במצב קשה והנפטרים. מומחים ברחבי העולם מנסים להבין אם הסיבה להתחדשות התחלואה נובעת משינויים בנגיף, ובעיקר כניסתו של זן דלתא והאם מדובר בשחיקה ביעילות החיסונים או משילוב בין השניים.

בשל כך מבצעים גופי הרפואה בעולם בדיקות המתבססות על יעילות החיסון בישראל. המדינה הינה הראשונה בעולם שהגיעה לרמות חיסון משמעותיות של האוכלוסייה, וכראשונה שבחרה לאמץ את המדיניות הרשמית של חיסוני הדחף ("בוסטר"), לישראל יש נקודת מבט ייחודית להציע לעולם.

מחקר חדש של צוות חוקרים ממכון ויצמן למדע, משרד הבריאות, הטכניון, האוניברסיטה העברית, מכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא ומכון KI, מציג יעילות גבוהה של מנת חיסון שלישית מתוצרת "פייזר" – הן במניעת הדבקה והן במניעתה של מחלה קשה.

מהממצאים שהתפרסמו בכתב-העת הרפואי The New England Journal of Medicine עולה כי מנה שלישית שיפרה פי עשרה ויותר את ההגנה החיסונית של מקבליה בהשוואה למי שחוסן בשתי מנות בלבד לפני חמישה חודשים או יותר.

במסגרת המחקר, יותר ממיליון ישראלים שהיו זכאים לחיסון במועד תחילת מבצע החיסונים, הוגדרו
על פי שתי קבוצות: קבוצת הזכאים שטרם מימשו את זכאותם וקבוצת המתחסנים במנה שלישית
(קבוצת הבוסטר). החוקרים הראו כי 12 יום לאחר קבלת מנת הדחף הן שיעור המאומתים והן שיעור
החולים במצב קשה היה קטן פי 10 ויותר בקבוצת הבוסטר בהשוואה לקבוצת הזכאים לבוסטר