ערב יום הכיפורים ה'תשפ"ב: עם ישראל בהכנות ליום הקדוש

    אתר קול חי No Comments on ערב יום הכיפורים ה'תשפ"ב: עם ישראל בהכנות ליום הקדוש

    אלפי מתפללים הגיעו אמש לכותל המערבי לאמירת סליחות אחרונות והתרת נדרים | כוחות הביטחון תגברו את כוחותיהם בגזרות השונות | הרב הראשי לישראל בהנחיות לחולים, מבודדים ומחלימים

    צילום: בעריש פילמר
    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוני בית ישראל נערכים לקראת יום הכיפורים בקיום מנהג הכפרות כשרבים הזדרזו לקיימו כבר עם עלות השחר ועורכים הכנות אחרונות בבתי הכנסת ובבתים לסעודה המפסקת לצום וליום הקדוש ביותר בשנה.

    במהלך היום מתקיימות בחסידויות רבות עד זמן מנחה גדולה 'טישים' מיוחדים במהלכם יאמרו דברי חיזוק והתעוררות לקראת יום הכיפורים.

    וְחִיל וּרְעָדָה יֹאחֵזוּן: סדר יום כיפור בהפקה בלעדית

    אלפי מתפללים הגיעו אמש לכותל המערבי לאמירת סליחות אחרונות והתרת נדרים. במעמד הסליחות המרכזי השתתפו הרבנים הראשיים לישראל, הגאון הרב דוד לאו והראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף ורב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ'.

    המשטרה תגברה את כוחותיה במרכזי הערים בכל הארץ ובייחוד בירושלים וביהודה ושומרון. מחשש לפיגועים צה"ל יטיל היום, סגר על שטחי יהודה ושומרון החל משעה 13:00. במערכת הביטחון, מעריכים כי במהלך יום הכיפורים יתקיימו הפרות סדר אלימות באזור ואף ניסיונות נוספים לבצע פיגועים.

    נוכח הרגישות גם בגבול רצועת עזה תישמר הכוננות הגבוהה מחשש להפגנות, הפרחת בלוני תבערה או שיגורי רקטות.
    כוננות גם במגן דוד אדום ובאיחוד הצלה שנערכו בכוחות מתוגברים לתת מענה וסיוע במהלך היום.

    הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו פרסם הנחיות לצמים על רקע תחלואת הקורונה. על פי ההנחיות, מי שנמצא בבידוד – יצום וכך גם חולה קל מאומת שאין וגם לא היו לו כל תסמינים – יצום.

    הרב הראשי הגר"ד לאו בהנחיות ליום הכיפורים לחולי קורונה

    הפטורים מהצום – חולים קל עם תסמינים תוך חמישה ימים מעת האימות, אולם אם חלפו חמישה ימים וכבר אין לו תסמינים – עד עשרה ימים, ישתה ויאכל לשיעורים.

    חולה במצב בינוני או קשה – לא יצום. מי שהיה חולה קורונה במצב בינוני או קשה וקיבל אישור שהבריא, עד שלושה חודשים מהמחלה – ישתה ויאכל לשיעורים, שכן המערכת החיסונית שלו חלשה.

    מתחמי בדיקות הקורונה של פיקוד העורף יפעלו היום עד השעה 12 בצהריים ויחזירו לפעול רק ביום שישי. הדבר עשוי לגרום לעומסים גדולים במתחמי הבדיקה היום. גם מתחמי הבדיקות של קופות החולים יפעלו במתכונת מצומצמת היום ויפעלו עד שעות הצהריים.

    קו ההלכה של בד"צ חניכי הישיבות מתוגבר היום במורי הוראה נוספים שישיבו לשאלות בענייני דיומא לקראת יום הדין.
    מספרו של קו ההלכה 073-724-6000.

    גם בית הוראה הלכה למעשה בראשות הגאון הרב אופיר מלכא מתוגבר עד כניסת יום הכיפורים בעשרות מו"צים לשאלות בהלכה בענייני צום יום הכיפורים.

    התחזית לערב החג: היום תורגש ירידה קלה של הטמפרטורות. במהלך היום יתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.
    מחר יום כיפור ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. תורגש ירידה נוספת בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה.



    0 תגובות