קורונה: ההחלטות המשמעותיות בוועדת החוקה

    אבי רבינא No Comments on קורונה: ההחלטות המשמעותיות בוועדת החוקה

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש נענה לדרישת ועדת החוקה והודיע יבוטל התו הירוק בבריכות החיצוניות | פרויקטור הקורונה פרופסור זרקא הדגיש בוועדה כי שיעור החיוביים אצל ילדים עומד על 7.1% וגל התחלואה נבלם כתוצאה מההתחסנות | עוד סוכם עם ראש הממשלה שבמקום ניירת, התו הירוק יעודכן בברקוד אוטומטי

    יו"ר ועדת חוקה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר וועדת החוקה בכנסת ועדת החוקה תדון במדיניות התו הירוק בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש ופרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא הוועדה בראשות ח"כ גלעד קריב, תתכנס מחר לדיון עקרוני במדיניות התו הירוק. בשעה 11:30 תתכנס הוועדה לדיון בתקנות המאריכות את הגבלת היציאה מישראל לארבע המדינות האסורות כיום.

    עוד דנה הוועדה בהכרזה על בידוד בפיקוח אלקטרוני, הקובעת לראשונה כי הפיקוח האלקטרוני של ההסכמון יחול על כלל המבודדים ולא רק על מבודדי חו"ל, זאת למעט מי שחלה עליו חובת בידוד של עד 24 שעות.

    פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא אמר בוועדה: "לאור פתיחת שנה"ל והחגים הייתי רוצה לצמצם התקהלויות המוניות אך לגיטימי שמי שיקבל החלטות במדינה זה הקבינט שהחליט שאותם אירועים גדולים כן יתקיימו. לאחר ביקורי באומן, אני לא חושב שאפשר למנוע אירועים כאלו גם בהקשר דתי וגם בהקשר חילוני. תו ירוק הוא כלי המאפשר לאזן סיכונים ומאפשר לאותו בן 70 מחוסן שנכנס למסעדה להבין שמסביבו אנשים שמידת הסיכון שידביקו אותו נמוכה, ולא אפס" .

    הפרויקטור טען כי בדיקת האנטיגן לילדים מקטינה את הסיכון אך הוא לא אפס. חובתנו לדאוג שיהיו יותר מקומות שאדם שדאג לעצמו יוכל להיכנס ולא להידבק. צריך לקחת בחשבון גם מדוכאי חיסון שיהיו מוגנים עם פחות סיכון. אז מי שמחוסן בהגדרות שייכנסו לתוקף ב-1.10 קרי שאם עברו חמישה חודשים מאז שהתחסן, צריך להתחסן מנה שלישית ואם לא עברו אז מספיק 2 מנות. אתמול נערך דיון עם ראש הממשלה בו סוכם על עדכון תו ירוק על ידי  ברקוד שכל אותם אזורים שנדרש תו ירוק לא מתעסקים עם ניירת אלא, עם ברקוד אוטומטי שמוזן לתוך המערכת.

    ההמלצות הן כי ילדים עד גיל 12 וכאלה שלא יכולים להתחסן צריכים להיבדק בבדיקת אנטיגן שגם היא תוכנס למערכות כתו ירוק. כתב "קול חי" צבי טסלר מעדכן כי כלל הנתונים שלנו מראה ששיעור החיוביים אצל הילדים עומד על 7.1% לעומת 5.9% בקרב המבוגרים. המצב כיום הוא: ש-54% מהחיוביים אתמול הם ילדים מה שמסביר את המדיניות המסדרת את ניהול הסיכונים במדינת ישראל כפי שהתבטאה בוועדת הקורונה.

     

    מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר בוועדה: "מגמת התחלואה – בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממצע של 8000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000. לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים".

    עוד הוסיף אש ואמר: "אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנה"ל. אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג".

    אש סיכם את התקנות החדשות והמקלות: "אנחנו בוחנים כל הזמן את הצורך בעדכון התו הירוק. אחד הדברים שהבטחתי לבחון בדיון קודם הוא נושא הבריכות. דבר ראשון אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

    חבר הכנסת ולדימיר בליאק כתב בחשבון הרשת שלו: "‏לאחר שנאבקנו על כך במשך כל החודש האחרון בוועדת החוקה, כעת מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מאשר, כי המשרד יסכים להחריג את הבריכות הפתוחות ממסגרת התו הירוק. אמשיך לדרוש גם את החרגת השטחים הפתוחים של מסעדות ובתי קפה".



    0 תגובות