הנשיא הרוסי פוטין ועמיתו הסורי אסד נפגשו בקרמלין

    שלמה ריזל No Comments on הנשיא הרוסי פוטין ועמיתו הסורי אסד נפגשו בקרמלין

    על פי דיווחים בכלי תקשורת רוסיים, פוטין אמר לאסד כי הבעיה של סוריה היא "הפעילות הבלתי לגיטימית של כוחות זרים במדינה, שמונעים את היציבות בה"

    MOSCOW, RUSSIA – SEPTEMBER 13, 2021: Syria’s President Bashar al-Assad (L) and Russia’s President Vladimir Putin talk during a meeting in the Kremlin. Mikhail Klimentyev/Russian Presidential Press and Information Office/TASS Ðîññèÿ. Ìîñêâà. Ïðåçèäåíò Ðîññèè Âëàäèìèð Ïóòèí è ïðåçèäåíò Ñèðèè Áàøàð Àñàä (ñïðàâà íàëåâî) âî âðåìÿ âñòðå÷è â Êðåìëå. Ìèõàèë Êëèìåíòüåâ/ïðåññ-ñëóæáà ïðåçèäåíòà ÐÔ/ÒÀÑÑ
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נפגש אתמול (שני) עם הנשיא הסורי, בשאר אל אסד בקרמלין. על פי דיווחים בכלי תקשורת רוסיים, פוטין אמר לאסד כי הבעיה של סוריה היא "הפעילות הבלתי לגיטימית של כוחות זרים במדינה, שמונעים את היציבות בה".

    דבריו של פוטים מגיעים ככה"נ בהמשך לפגישת שרי החוץ של ישראל ורוסיה לפני מספר ימים, בה הובהר לשר החוץ הישראלי, יאיר לפיד כי רוסיה תגן על האינטרסים שלה באזור.

    עוד דווח, כי הנשיא הרוסי ציין בפגישה עם הנשיא הסורי כי משטרו של אסד שולט על יותר מ-90% מהמדינה. הנשיא הסורי אמר לעמיתו הרוסי כי הוא שמח לפגוש אותו והודה לו על "הסיוע ההומניטרי" לסוריה ועל מאמציו לעצור את "הפצצת הטרור", כלשונו.

    יצויין, כי התמיכה הצבאית הרוסית סייעה לאסד להשיב את רוב השטחים שנכבשו בידי המורדים במהלך מלחמת האזרחים שפרצה ב-2011.

    הרקע לפגישה הוא בין היתר נסיגתה של ארה"ב מאפגניסטן והמאבק הסמוי המתחולל בין המעצמות, האמריקאית והרוסית בהפגנת שליטה על מדינות בנות חסות, כמו כן על רקע המאבק של איראן ורוסיה על השליטה בנכסים הסוריים, הכוללים נמלים, שדות נפט ועוד.



    0 תגובות