נציב כב"ה: "אין מחזורי גיוס קבועים, צריך לגייס עוד 1200 לוחמי אש"

    איתי גדסי No Comments on נציב כב"ה: "אין מחזורי גיוס קבועים, צריך לגייס עוד 1200 לוחמי אש"

    דדי שמחי, נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה בישיבת ועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי: "כבאות והצלה היא חלק בלתי נפרד מהחוסן של מדינת ישראל. כבאות והצלה צריכה להיות מוגדרת כגוף בטחוני שאסור לשבות בו. צריכים לגייס עוד כ-1200 לוחמי אש"

    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דדי שמחי, נציב הרשות הארצית לכבאות והצלה הציג היום (שני) בוועדת ביטחון הפנים בראשות ח"כ מירב בן ארי, את פעילות הרשות שהוא עומד בראשה.

    שמחי הסביר כי לרשות מחסור של 1200 לוחמי אש. "היום אנחנו מונים כמעט 2100 לוחמי אש והמשמעות היא שבכל נקודת זמן יש 600 לוחמים במשמרת. צריך לגייס עוד 1200 לוחמי אש. לצערי אין מחזורי גיוס קבועים ובכל פעם כשאני צריך לגייס לוחמים אני צריך לכתת רגליי ולקבל אישורים".

    עוד אמר כי כבאות והצלה לישראל לא מוגדרת כגוף בטחוני. "בכבאות והצלה יש ועד עובדים, יש שביתות, היו גם הפגנות, ואין אישור על פי חוק לגייס חיילים בסדיר. אני צריך גיוס קבוע על פי מחזורים כדי להגיע ל-3300 לוחמי אש. זה קריטי".

    שמחי הוסיף כי צריך להגדיר את הכבאות כגוף בטחוני ולאסור שביתה בכבאות. "פעם היה אסור לומר את זה כי היו מפגינים לי מול הבית, אבל היום אני אומר את זה קבל עם ועדה – אסור לשבות בכבאות".

    שמחי הציג את היקף הנזק בעקבות השריפות: "נזקים כמו בשריפות לא גרם שום חיל אוויר ערבי. באסון הכרמל נספו 44 לוחמים מתקלה אחת קטנה, ב-2016 נשרפו 600 בתים כליל באזור הצפון ונפגעו עוד 1000, ב-2019 ב-20 דקות נשרף ישוב מבוא מודיעים באופן מלא. הכל תוצאה של סופות אש. בשריפה באזור ירושלים הצלחנו למנוע אסון גדול. בסופות האחרונות בעולם ראינו מה קרה ואנחנו צריכים להיערך כדי שלא יהיו פה אסונות טבע".

    חברי הכנסת החמיאו לשמחי על העבודה הקשה בזמן השריפות ועל מניעת אסון גדול בעקבות פינוי הבניין בחולון מדייריו על ידי צוותי לוחמי אש בפיקודו של רשף יוני בוצ'קובסקי.



    0 תגובות