הרב יהושע ון דייק: "התנועה הרפורמית מהווה סכנה ליהדות"

    מהדורת הבוקר No Comments on הרב יהושע ון דייק: "התנועה הרפורמית מהווה סכנה ליהדות"

    רב היישוב רמת מגשימים בשיחה עם 'קול חי': "היהדות הצטיינה תמיד בהליכה נגד הזרם, באמונה תמימה גם כשזה לא פופולרי – התנועה הרפורמית בדיוק הפוך, זורמת עם כל רוח מצויה"

    צילום: צילום מסך
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: צילום מסך

    על רקע הניסיונות להדיחו בעקבות דברי הביקורת שהשמיע כלפי הרפורמים, ראש ישיבת איתמר ורב היישוב רמת מגשימים, הרב יהושע שלמה ון דייק שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר על סכנת התנועה הרפורמית.

    "אבי מורי שבא ממערב אירופה, מיהדות הולנד – לימד אותי פעם: 'אנחנו קרואים העם העברי, על שם אברהם אבינו שהיה אברהם העברי. למה הוא נקרא עברי? חז"ל אומרים שזה בגלל שהוא בא מעבר הנהר, אבל חכמינו מוסיפים שזה לא רק מבחינה גיאוגרפית שהוא עבר את הנהר – אלא שכל העולם בעבר אחד ואנחנו מהעבר השני. היהדות הצטיינה תמיד בלא ללכת עם מה שפופולרי אלא עם אמונתה המוצקה גם כשזה לא היה פופולרי", אומר הרב ון דייק.

    עוד הוסיף הרב בשיחה: "אחת הבעיות המרכזיות עם התנועה הרפורמית – זה הנושא של נישואי תערובת ולצערנו התנועה הרפורמית אין כמעט דבר שהיא לא נסחפת אחרי רוח מצויה ואף פעם לא עמדה על דעתה בשום דבר אידיאולוגי. כל רוח מודרנית וחדשה שבאה היא תמיד 'זורמת' איתה. ולכן התנועה הזו מהווה סכנה ליהדות. מרן הרב קוק אמר כבר בזמנו דברים דומים. הוא דיבר עליהם כאיבר מדולדל בגוף האומה".

    עוד הוסיף הרב ון דייק: "לתנועה הרפורמית כמעט אין דור המשך". הוא הבהיר: "אנחנו מתפללים על כל יהודי שהקב"ה יחזיר אותו בתשובה. הויכוח שלנו הוא אידיאולוגי".



    0 תגובות