לשב"ס אין יכולות חקירה: ראש חטיבת מודיעין לשעבר בראיון

    המהדורה המרכזית 1 Comment on לשב"ס אין יכולות חקירה: ראש חטיבת מודיעין לשעבר בראיון

    תת גונדר בדימוס, אילן בורדה מפקדם לשעבר של שלושה בתי כלא לאסירים ביטחוניים בראיון במהדורה המרכזית עם אבי מימרן: "שקט זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות בבית סוהר. שב"ס יודע להכיל מהומות אך אין לו יכולות חקירה" | האזינו:

    מנהרת הבריחה מכלא גלבוע צילום: Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Flash90

    תת גונדר בדימוס, אילן בורדה לשעבר ראש חטיבת המודיעין של שב"ס: "התחושות שלי הן קשות זה לא אירוע קל,  זה אירוע חמור מאוד. אומרים בתקשורת שהאסירים שולטים בבתי הסוהר. עם כל הכבוד להם זה לא נכון. שב"ס יודע להכיל טוב מאוד את שביתות הרעב ומי שניהל משא ומתן עם האסירים שהם שבתו רעב  היה הדרג המדיני שירות בתי הסוהר יודע להתמודד עם זה".

    "הייתי מפקד שלושה בתי סוהר ביטחוניים, ומבחינתי שקט זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות בבית סוהר. השגרה היא האויב הכי גדול, אני מעדיף שיהיה מתח שיהיה אקשן והתרחשות" אמר בורדה לאבי מימרן במהדורה המרכזית.

    "אותם אלה שמעורבים בבריחה לא בדיוק סיפרו לכל החברים שלהם. הם ידעו שעליהם לשמור על מידור כי אחרת היו עולים עליהם. זביידי הצטרף רק יום לפני הבריחה. שירות בתי הסוהר הוא לא גוף חוקר ולכן יש המון אמצעים שהוא לא יכול להפעיל". לדוגמה בורדה הסביר: "כשאתה מפעיל מודיע אתה יכול להיפגש איתו בהרבה מקומות, בכלא זה בלתי אפשרי. היה ברור לי שהאסירים יתפסו כי לשב"כ ולמשטרה יש את האמצעים שלשב"ס אין".

    "חמאס והג'יהאד כלואים ביחד. הם נפרדים רק מהפתח. אין הפרדה לכל ארגון. פתח וחמאס לא חיים ביחד מאז ההשתלטות של חמאס על הרצועה ב-2006. בשביל סיוע הם היו צריכים לשמור קשר עם אנשים מבחוץ ואם הם היו עושים זאת היו עולים עליהן מהר מאוד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא שאין להם יכולות חקירה, אלא אין להם שכל. מחכים לטלפון מאיזה ערבי שיתן להם כיוון. פרזיטים!