לפיד בכנס למדיניות נגד הטרור: "נבטיח לעזתים כלכלה תמורת ביטחון"

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on לפיד בכנס למדיניות נגד הטרור: "נבטיח לעזתים כלכלה תמורת ביטחון"

    שר החוץ בסדרת מפגשים במסגרת ציון ימי אסון התאומים במנהטן ואלפי ההרוגים בארצות הברית בפיגועי טרור: "ישראל נקלעת שוב ושוב לסבבי אלימות שגורמים סבל ונזק לתושבי המדינה ולכלכלה. המדיניות שבה נקטה ישראל עד כה לא שינתה מהותית את המצב" | לפיד אמר את הדברים בכנס מדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן ובטקס במשרד החוץ לציון פיגועי 9/11 בארצות הברית | דרך חדשה?

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ יאיר לפיד פרס הערב את המדיניות הנחוצה לישראל מול עזה. הוא נשא דברים בכנס המכון למדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן. בנאומו שטח השר  את התוכנית שגובשה במשרד החוץ בשני שלבים. שלב ראשון בטווח הזמן הקצר והבינוני. והשלב השני לטווח הארוך.

    "מאז שישראל עזבה את רצועת עזה ב-2005 היא נקלעת שוב ושוב לסבבי אלימות שגורמים סבל ונזק לתושבי המדינה ולכלכלה. המדיניות שבה נקטה ישראל עד כה לא שינתה מהותית את המצב" אמר לפיד.

    "עלינו ללכת למהלך רב שנתי, גדול, של כלכלה תמורת בטחון. זוהי גירסה ריאליסטית יותר של מה שקראו בעבר "שיקום תמורת פירוז".  מטרתו של מהלך כזה היא לייצר יציבות משני צידי הגבול. ביטחונית, אזרחית, כלכלית ומדינית. הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים".

    לדבריו: "זו אינה הצעה לקיום משא ומתן עם החמאס. ישראל אינה מדברת עם ארגוני טרור שמעוניינים להשמיד אותה. מבחינת ישראל הגוף המייצג של הפלשתינים הוא לא החמאס אלא הרשות הפלשתינית. ישראל לא תחלק פרסים לארגון טרור רדיקלי ותחליש את הרשות שעובדת מולנו באופן סדיר. ישראל לא תוותר כמובן אפילו לרגע אחד על מאמציה בתחום השבויים והנעדרים. השבת הבנים צריכה להיות חלק מכל מהלך של ביטחון תמורת כלכלה".

    לפיד טוען כי צריך להגיד לעזתים בכל דרך ומעל כל במה – החמאס מוביל אתכם לאבדון. אף אחד לא יבוא להשקיע כסף אמיתי ואף אחד לא ינסה לבנות כלכלה במקום שממנו החמאס יורה. הוא סבור כי הגיע הזמן להעביר את הלחץ אל החמאס. לגרום לתושבי עזה ללחוץ על החמאס, מפני שהם מבינים מה הם מפסידים מהטרור המתמשך ומבינים מה יש להם להרוויח אם הוא יפסק.

    שר החוץ הבהיר: "שלא תהיה טעות, ישראל אינה מבקשת מאף אחד לשמור על בטחון אזרחיה. רק ישראל מספקת ביטחון לישראל".

    קודם לכן ערך לפיד טקס במשרד החוץ לציון 20 שנים לפיגועי 9/11. בטקס השתתפו סגן שר החוץ, עידן רול, הממונה על שגרירות ארה"ב בישראל, מייקל ראטני, שגריר ישראל הנכנס לארה"ב, מייק הרצוג, הקונסול הכללי הנכנס בניו יורק אסף זמיר ובכירי משרד החוץ. במהלך הטקס שהתקיים ברחבת הדגל של משרד החוץ, הורד דגל ארה"ב לחצי התורן על ידי חיילי המארינס המוצבים בשגרירות ארה"ב בירושלים.

    שר החוץ יאיר לפיד אמר בטקס: "כשאנחנו מציינים כאן היום 20 שנים לפיגוע הטרור הנורא הזה אני רוצה לשלוח מכאן מסר לכל אזרחי ארצות הברית ולכל מי שרוצה לפגוע בארה"ב: התקפה עליכם, היא התקפה עלינו. אנחנו חולקים אותם ערכים של חופש ושיוויון. אנחנו חולקים אותם אוייבים. אתם החברים ובני הברית הכי קרובים והכי חשובים שלנו בעולם. מי שפוגע בחברים שלנו, פוגע בנו."

    מייקל ראטני הממונה על השגרירות בישראל אמר בטקס: "אנחנו מורידים את הדגל בזכרנו את ההלם והאימה של בוקר נורא אחד, ואז מניפים אותו שוב לציון הדרך בה ארה"ב, חבריה, בני בריתה ושותפיה, כולל ישראל, התאוששו מההלם הראשוני על מנת פעולה בינ"ל, מתואמת נגד הטרור".

    שר החוץ לפיד הוסיף: "מטרתו של טרור הוא להשליט פחד ואימה. הטרור מנצח רק כשהוא מצליח לשנות את האמונות שלנו ואת אורח חיינו. 20 שנים אחרי היום הנורא ההוא, גם הטרוריסטים יודעים כבר שהם נכשלו. כמו בהרבה מקרים בעבר, הוכיחה ארה"ב ואזרחי ארה"ב שהרוח האמריקאית של "אנחנו נתגבר" ניצחה שוב".



    0 תגובות