- רדיו קול חי - -

חה"כ אשר: החלטת האוצר גזרה עוני על מאות אלפי משפחות

הבוקר התקיים דיון בוועדת הכספים על החלטת הממשלה לבטל את החופשה ללא תשלום לכל מי שמתחת גיל 45. במסגרת הדיון נחשף כי משרד האוצר אינו מכיר בנתוני האבטלה העדכניים המתפרסמים על ידי לשכת התעסוקה הממשלתית.

הדיון נקבע לבקשת ח"כ יעקב אשר, לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הודיע על הפסקת תשלום דמי החל"ת לגילאי 45 ומטה ללא יוצאי דופן, וזאת בשונה מהמתווה שהוכן על ידי קודמו בתפקיד ישראל כץ שהכיל מספר מדרגות גיל, והתייחס גם לנושא המצב המשפחתי והגדיר סיוע ספציפי יותר.

ח"כ הרב אשר ציין כי "החלטה זו של משרד האוצר שללה זכאות לדמי אבטלה ליותר מרבע מיליון איש ובכך גזרה עוני על מאות אלפי משפחות, בנוסף ביטול מתווה החל"ת בחודשי החופש פגע בזכאותם לדמי אבטלה של עובדים רבים שענף העבודה שלהם מושבת בימי החופשה כדוגמת: מאבטחי ושרתי בתי ספר, מלווי הסעות למוסדות חינוך, וצוות עזר בהוראה".

אך הבוקר, בדיון בוועדת הכספים, נחשף כי האוצר אינו מוכן להכיר בנתוני האבטלה של לשכת התעסוקה. כך שבעוד ובלשכת התעסוקה טענו ליותר מ-200 אלף דורשי עבודה שאינם זכאים לדמי אבטלה בגלל ביטול החל"ת, נציג האוצר טען שמבחינתו רק נתוני הלמ"ס, הטובים יותר משום מה, הם שקובעים.

ח"כ יעקב אשר, יוזם הדיון, תקף את האוצר: "אנשים רעבים ללחם ואתם מתקשקשים עם מספרים תלושים מהמציאות. אתם מתעלמים מהחיים עצמם. אנשים רוצים לעבוד ואין להם היכן לעבוד ומנגד שוללים מהם זכאות לדמי אבטלה, מאיפה הם יביאו לחם הביתה?".

עוד האשים ח"כ אשר כי "הממשלה נוקטת במדיניות של הסתרת נתוני קורונה ומדחיקה את המצב ממניעים כלכליים בלבד – כי לא רוצים לתת מענקים. זה חמור מאוד!".