איש השב"כ לשעבר על בריחת האסירים: "מחדל עצום"

    מהדורת הבוקר No Comments on איש השב"כ לשעבר על בריחת האסירים: "מחדל עצום"

    איש השב"כ לשעבר, יזהר דוד בשיחה עם 'קול חי': "חפירת המחילה בכלא גלבוע – מחדל עצום. שב"ס נכשל בלשמור על מחבלים רוצחים, שניים מהם עדיין מסתובבים חופשי וזו סכנה"

    מנהרת הבריחה מכלא גלבוע צילום: Flash90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Flash90

    יזהר דוד, לשעבר מנהל שטח ביחידת רכזי שב"כ בשומרון שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר, על הבריחה של שש האסירים מכלא גלבוע, כאשר נכון לעכשיו ארבעה מתוכם נתפסו.

    בשילוב היחידות המיוחדות; ארבעה מחבלים נתפסו

    בפתח הריאיון נשאל איש השב"כ לשעבר כיצד הצליחו אותם מחבלים לחפור את המנהרה במשך חודשים ארוכים מתחת לאפם של אנשי שירות בתי הסוהר: "זו שאלה שצריך להפנות לשב"ס, לא לשב"כ", הבהיר דוד. "איסוף המודיעין בתוך בית הכלא הוא אחריות בלעדית של השב"ס. ברגע שיש קשר עם העולם שבחוץ זה כבר בתחום שלנו אבל זה לא מה שקרה".

    "חפירת המנהרה היא מחדל עצום שאין לי איך לתאר אותו", אומר איש השב"כ ומסביר מתי זה עובר לאחריות שירות הביטחון הכללי: "לפעמים יש קשר בין האסירים לגורמים מבחוץ, לפעמים למשל תוכננו פיגועים מתוך בתי הכלא. אם הייתה יוצאת שיחה, השב"כ היה נכנס אבל לא היה שום קשר בין שש הנמלטים לעולם שבחוץ. זה ברור גם למה – זו צורת ההתנהלות של הג'יהאד האיסלאמי".

    דוד התייחס לתכניתם של האסירים: "התכנון של הבריחה היה מושלם, חפרו מנהרה במשך חצי שנה. השאלה שצריך לשאול היא למה חבורה כזו, שהם מחבלים מתובעים אבל די אינטליגנטיים – מתכננים היטב בריחה כזו ולא מתכננים את הרגע שאחרי".

    עם זאת, הוא סבור שיש בידיו את התשובה לשאלה מדוע הם לא עשו זאת: "הם ידעו שאם הם היו מנסים להשיג עזרה מבחוץ – השב"כ היה נכנס לתמונה והם מכירים את יכולות השב"כ ואז אני מניח ומקווה שהשב"כ היה עולה על זה. אני מניח שזה מה שהנחה אותם. הם שמרו על מידור פנימי, גם בכלא אף אחד לא ידע על זה".

    איש השב"כ לשעבר סיפר על אופן הכליאה של מחבלים מארגוני טרור שונים: "באופן עקרוני יש הפרדה מוחלטת בין הארגונים השונים בכלא, הם נמצאים במתחמים נפרדים. יש ביניהם גם שנאה ואיבה אידיאולוגית. במיוחד בין חמאס והג'יהאד לפת"ח. כמובן שיש סולידריות מסויימת בכלא אבל ההתנהלות של כל ארגון היא עצמאית".



    0 תגובות