בשילוב היחידות המיוחדות; ארבעה מחבלים נתפסו

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on בשילוב היחידות המיוחדות; ארבעה מחבלים נתפסו

    לאחר סריקות ממושכות ואיסוף מידע איתרו אמש את מיקומם של שני הנמלטים זכריה זביידי ומחמוד עראדה | המצוד אחר שני נמלטים נוספים נמשך כאשר עד כה נעצרו ארבעה מהאסירים הנמלטים: זכריה זביידי, מחמוד עראדה, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי | כל הפרטים על המרדף והיחידות המיוחדות

    כוחות הביטחון במרדף אחר המחבלים צילום: משטרת ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוטרי מחוז צפון לכדו לפנות בוקר שניים מהאסירים הנמלטים בהר הקפיצה בעיר נצרת. השניים נלכדו לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק. העצורים הם: יעקב קאדרי מחמוד ומחמוד עראדה עבדאללה, נעצרו ללא התנגדות סמוך להר הקפיצה בדרומה של נצרת.

    במהלך היום נלכדו עוד שניים מהאסירים הנמלטים בכפר אום אל גאנם כשהם מסתתרים בחניון משאיות. שניים מהם נלכדו על ידי לוחמי הימ״מ בעקבות פעילות אינטנסיבית של שוטרי מחוז צפון, לוחמי משמר הגבול, צה״ל יחידות מיוחדות שב״כ ושב״ס אשר פעלו בשיתוף פעולה מסביב לשעון מערב חג ראש השנה.

    צילומים: דוברות המשטרה

    כלל הכוחות פעלו בעצימות גבוהה במהלך הימים האחרונים, ביצעו סריקות בשטחים פתוחים אספו כל פיסת מידע עד שהצליחו לחבר את הפאזל ולהגיע אל מיקומם של שני הנמלטים זכריה זביידי ומחמוד עראדה.

    המצוד אחר שני נמלטים נוספים נמשך כאשר עד כה נעצרו ארבעה מהאסירים הנמלטים: זכריה זביידי, מחמוד עראדה, מוחמד עראדה ויעקב קאדרי.

    מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא

    צילום: משטרת ישראל

     

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בהמשך ללכידת ארבעה מששת האסירים הביטחוניים: "לצד המחמאות למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון על הביצוע המוצלח עד כה, ומבלי להתעלם מהעובדה שהמשימה עדיין לא תמה, ברצוני להודות לאזרחי ישראל הערבים שסייעו בתפיסות המחבלים. במשך ארבעה ימים הסתובבו הנמלטים, מאמינים שימצאו מחסה ועזרה בקרב ערביי ישראל – אך טעות הייתה בידם. בכל מקום אליו פנו וזוהו, השיבו האזרחים הערביים את פניהם ריקם וחייגו 100. ישר כוח לכל האזרחים האחראיים".

    כחלק מהפעילות המשותפת של צה"ל, משטרת ישראל, שב"כ, מג"ב ושב"ס אמש ובתום מספר שעות של מעקב, סייעו לוחמי יחידת ‘מרעול׳ המיוחדת שהובילה את כוחות הביטחון למקום בו העריכו כי מתחבאים שניים מהמחבלים הנמלטים.

    רס"ל (במיל') רועי סימון, יחידת מרעול: "מהרגע שהוזנקנו למילואים, הלוחמים עזבו את ביתם בחג, עזבו את בתי הכנסת והתייצבו למשימת החיפוש. אנחנו עושים הכל על מנת לאתר את האסירים הנמלטים. כיחידה שלקחה חלק במבצע "שובו אחים", ומאז ביצעה פעילויות רבות, ביניהן מרדפים אחרי מחבלים, חיפושי אמצעי לחימה ומיפויי שטח. בעזרת הלקחים ושיתוף פעולה בין-ארגוני של כלל גופי הביטחון הצלחנו לשים יד על האסירים".

    יחידת המילואים 'מִרעוֹל' שמשמעות שמה הוא שביל באחו שנוצר מהליכת אנשים, ומורכבת כעת מ60 חיילי מילואים, הוקמה בצה"ל בעקבות לקחי מבצע "שובו אחים" בשנת 2014. ייעוד היחידה הוא איסוף מודיעין גלוי, מעקב והתחקות אחרי תנועה בשטח.

    היחידה לוקחת חלק במשימות ברחבי הארץ, ביניהן, מרדפים אחר מבוקשים, איתור אמל"ח ומיפויי כוחות בשטח. היחידה לא עצרה את עבודתה והיא ממשיכה במאמץ עד שייתפסו כלל המחבלים הנמלטים.

    רס״ן מ׳, קצין הגששים של חטמ״ר הבקעה והעמקים אשר סייע בסריקות אחר המחבלים

    צילום: משטרת ישראל

    הערב (מוצ"ש בשעה 20:30 בקירוב) מתוכנן להתקיים דיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת, באמצעות היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, בנוגע למעצרם של 4 המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע.



    0 תגובות