מחיר מטרה 2.1: תכנית הדיור של אלקין אושרה ברמ"י

    צבי טסלר No Comments on מחיר מטרה 2.1: תכנית הדיור של אלקין אושרה ברמ"י

    מועצת מקרקעי ישראל אישרה פה אחד, את תכניתו של השר אלקין: מחיר מטרה 2.1 | על פי ההחלטה: 60% מכלל מכרזי השיווק של המדינה באזורי הביקוש יוקצו לדיור בר השגה ועד 65% באזורי פריפריה

    אתר בניה. אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / Flash90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת רשות מקרקעי ישראל אישרה היום (חמישי) את תכניתו של שר הבינוי והשיכון – מחיר מטרה 2.1. לפי התכנית שאושרה, שיווק במסלול דיור במחיר מטרה, יתבצע בערים בכל רחבי הארץ שבתחומן המחיר למ"ר דירתי ממוצע הינו עד 20,000 שקלים ללא מע"מ וביישובים המוגדרים במדד כלכלי חברתי 4 ומטה, בהתאם לנתוני רשות המסים הנכונים ליום 31.12.2020. כאשר יישובים המוגדרים יישובי יוקרה בהם מחיר למטר מעל 20,000 לא יכנסו לתכנית.

    על פי התכנית שאושרה היום, תשווק קרקע המיועדת בעיקרה לבנייה רוויה, והתחרות בין היזמים המציעים תתבצע כך:

    – יקבע מחיר למ"ר בנוי קבוע וסופי לרוכש דירה על פי שמאות, המחיר יצויין במסמכי המכרז. על המחיר שיקבע, יינתן שיעור ההנחה בגובה 20% ממחיר הדירה, ועד 300 אלף שקלים. (השומה ומגבלת ההנחה בסך של 300 אלף שקלים יעודכנו בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן במהלך אותה שנה, בתוספת 1 אחוז).

    – הקבלנים שייגשו למכרז, יתחרו על המחיר הגבוה ביותר עבור הקרקע, ללא מחיר מינימום תוך שהם מתחייבים למכור את הדירות שיוקצו עבור מחיר מטרה בהתאם לשיעור ההנחה שנקבע במכרז.

    – הזוכה בכל מתחם יהיה המציע שיציע את הסכום הגבוה ביותר עבור הקרקע. במקרה של מציעים בסכום זהה, יבוצע ביניהם תיחור.

    יודגש כי, מכרזי השיווק במסגרת מחיר מטרה, יהיו על כלל מכרזי הקרקע של המדינה ללא מכסה שנתית. היקף הדירות המיועדות לזכאים יעמוד על 60% מכלל הדירות באזורי ביקוש.

    באזורים שבהם ערך קרקע ללא פיתוח על פי הערכת שמאי נמוך מ-100,000 שקלים ובאזורי עדיפות לאומית וביישובי מיעוטים, שיעור הדירות המיועדות לזכאים יעמוד על עד 65%.

    בנוסף על פי ההחלטה שאושרה היום, לראשונה, מקודם צעד חברתי משמעותי לפיו תינתן עדיפות מלאה לנכה רתוק – לפי מפתח של דירה אחת לכל 30 דירות, כך שבכל הגרלה יזכה נכה רתוק אחד לפחות.

    בנוסף הורחבו בצורה משמעותית תנאי קבלת הזכאות להשתתפות בתכנית עבור נכים כך שלדוגמא כל נכה מעל 75% נכות רפואית מגיל 21 יוכלו להנפיק תעודת זכאות.

    כמו כן, אושרה הגדלת הקצאת יח"ד לבני מקום: 25% בכל הארץ, 35% באזורי עדיפות לאומית ב' ו-50% באזורי עדיפות לאומית א'.

    וביישובי מיעוטים עד 30,000 תושבים תינתן הקצאה של 50% לבני מקום, ובסמכות הנהלת רמ"י לפי שיקולים לעלות אחוזים אלו עד 75%. ובאזור חיפה והצפון אחוז בני המקום יעמוד עד 75% באופן קבוע. וביישובים שהם מתחת ל-10,000 תושבים יהיה ניתן לקבל אישור חריג להקצאה של עד 100% עבור בני המקום.

    בנוסף, זכאי התכנית שיזכו וירכשו דירה באזורי עדיפות לאומית יקבלו מענק קבוע בגובה 40,000 שקלים.

    אישורה של התכנית במועצה תאפשר התחלת שיווק מכרזים לדיור ב- מחיר מטרה 2.1 בהקדם, כמו כן יצויין כי תוקף אישור התכנית הינו עד: 31.12.2025.

    שר הבינוי והשיכון זאב אלקין: "סימנו לעצמנו מטרה ואנחנו בדרך אליה. התפקיד שלנו במשרד הבינוי והשיכון הוא לספק פתרונות דיור לאזרחי ישראל והיום עשינו צעד משמעותי בתחום זה. הבאנו לאישור במהירות חסרת תקדים תכנית לדיור בר השגה, תוך הפקת לקחים מניסיון העבר והסרה של חסמים רגולטוריים בשיווק הקרקעות. התכנית 'מחיר מטרה' החדשה ממקדת משאבים באוכלוסיות להן ההטבות יהיו בעלות משמעות מהותית בהגעה לדירה הראשונה, עם הרחבה של זכאויות בעבור אוכלוסיית הנכים ומתן אחוזים גבוהים יוצר לבני המקום. אני מברך על אישור התכנית ומודה לשותפים לעבודה האינטנסיבית ברשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר, יחד נקדם אפשרות לרכישת קורת גג לאזרחים רבים במדינה".

    מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: "התכנית שאושרה היום היא בשורה של ממש לזוגות הצעירים ולמשפחותיהם. קידמנו סעיף שמאפשר התמודדות במכרזי התכנית ללא מחיר מינימום, זוהי אמירה ברורה, כי מטרתנו רוצים לאזן את מחירי הדיור גם במחיר צמצום הכנסות המדינה מהקרקע. למרות הזמן הקצר אשר לקח להביא לאישור את התכנית, התכנית יורדת לפרטים ומממשת את מטרתה נאמנה – מתן פתרון דיור לאוכלוסיית יעד רחבה ובמהירות".



    0 תגובות