בכיר לשעבר בשב"כ: "בתקופה הקרובה יהיה קשה לאתר את הנמלטים"

    איתי גדסי 1 Comment on בכיר לשעבר בשב"כ: "בתקופה הקרובה יהיה קשה לאתר את הנמלטים"

    בכיר לשעבר בשב"כ אריק ברבין בריאיון ל"מהדורת הבוקר" מתייחס לאירוע הדרמטי בו ברחו בכירי הג'יאהד האיסלאמי והפתח' מכלא גלבוע, ומעריך, "אחרי 20 שנה הם לא יברחו בכדי לייצר פיגוע"

    צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מרחב ירושלים ואיו"ש לשעבר בשב"כ אריק ברבין בריאיון ל"מהדורת הבוקר" סיפר על האתגר לאיתור המחבלים הבורחים למרות היכולת הטכנולוגית הישראלית, "נכון שאנחנו אומת הייטק, אבל בסוף יש עבודת ידיים, שככל הנראה הבריחה נוצרה מהתרופפות נהלים, הצליחו למדר את שאר האסירים מהתוכנית, בסוף היא קבוצה רצינית ביותר, אלו מפקדים בכירים מהג'יאהד האיסלאמי עם ניסיון רב".

    אריק השיב על התוכנית הגדולה שהוכנה מראש תחת עיני השב"ס והורדת משבשי הקליטה בכלא בשנים האחרונות, "בסוף שיש משבש קליטה זה גם פוגע בניהול בתי הסוהר. לא נעים לאוזן הישראלית אבל יש הבנות שמביאות שקט בין ההנהלה לאסירים. לא תמיד מפעילים את היכולות הטכנולוגיות גם לא בכל מקום מפעילים את היכולות".

    עוד הוסיף, "בכלא גלבוע יושבים מחבלים שרצחו ישראלים רבים, יש כאן הרבה שאלות, זאת לא חפירה של חודש חודשיים אלה יותר, הם חופרים בשקט מבלי שאיש יבחין בהם, הסנסורים לא עבדו. יש כאן הרבה שאלות שנצטרך לבדוק".

    על המחדל החמור אומר ברבין, "זה אירוע חמור ביותר לארגון כליאה. מבחינתי כאיש שב"כ, זה כמו פיגוע התאבדות באוטובוס זה גם כישלון. בריחה של 6 אנשים זה אירוע דרמטי. כי בסוף כל תפקידם זה שהם לא יברחו וזה לא קרה".

    להערכת אריק, "ייתכן והם התפצלו לכפרים או ליישובים, בתקופה הקרובה הם יורידו פרופיל בצורה דרמטית, הם ילכו לאנשים שהם מאוד מאוד סומכים עליהם. בימים הראשונים אנשים יורדים עמוק מתחת לראדר, אבל השב"כ מפעיל שיטות שונות לאתר אותם. קשה יהיה לאתר אותם, אך ככל שעובר הזמן השב"כ יפעיל סנסורים שידעו לאתר אותם".

    "לדעתי הם יכולים להיות ברשות, הם לא ילכו אחרי 20 שנה בכלא לעשות פיגוע ולמות בו".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בושה למדינת ישראל. שוטרים וסוהרים טכל אנשי ה’’בטחון’’ הכושל – לכו הבייתה… איפה ביבי