אין חדש ויש ד"ש /// אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on אין חדש ויש ד"ש /// אריאל שרפר

    ימי ראש-השנה הם הזדמנות חד-פעמית להתנתק מכל "שופרות התקשורת" של כל השנה, להתמקד בחידושים במקום בחדשות, ולשגר דרישת שלום ושקט ושלווה בכל מקום לכל הקרובים והרחוקים שאנו מתפללים עליהם בכל יום ובמיוחד היום היום היום- היום תזכרנו לטובה…

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל שנה בערב ראש-השנה יש לי את הרגע האישי הזה שאחרי מהדורת החדשות האחרונה לשנה שמסתיימת בו אני מצייר בדמיון שער נסגר ושער חדש נפתח ובאותו הזמן בדיוק נסגרים בבת אחת כל הערוצים והאמצעים המחברים אותנו לעולם כאילו קוראים לנו לעשות כמוהם, להפסיק לעסוק בענייני העולם הזה המורכבים המאתגרים ולעיתים גם המדכאים ולהתמקד רק בנפשנו הטהורה ובמשימה החשובה שמוטלת עלינו בתחילת כל שנה מחדש: "והיה השם למלך על כל הארץ- ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד".

    "והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים בארץ אשור והנידחים בארץ מצרים והשתחוו ל-ה' בהר הקודש בירושלים". זה בדיוק הזמן של האובדים לשוב- ולמצוא את דרכם לפי קול השופר עד הר הקודש גם אם הם רחוקים ממנו בפועל- ולחדש ימינו כקדם.

    ביומיים הבאים עלינו לטובה ופותחים את שנת תשפ"ב יש הרגשה חוזרת מראש השנה שעבר כאילו מדובר בשידור חוזר של אותה התכנית והתבנית המוכרת לנו של תפילה תחת כיפת השמיים עטויי מסכות על הפנים- אבל בכל זאת יש הבדל משמעותי אחד: השנה אפשר לקיים "עבדו את השם בשמחה וגילו ברעדה" עם המשפחה ובלי הגבלות מחמירות חדשות- אבל עדיין יש חובה לנהוג באחריות, להקפיד על הנהלים, לשמור על הכללים, ולבחור בחיים.

    לפלא בעיני בכל שנה מחדש שבתפילה אחת שיש בה מלכויות זיכרונות ושופרות אפשר לכנוס יחד את כלל ישראל בכל מקום שהם עומדים ומתפללים: בחצרות ארץ הקודש או בתפילת רבים ליד האגם הגדול באומן, ברחבת הכותל המחולקת לקפסולות או בבית הכנסת הציבורי שברחובה של עיר כשכל העם רואים את הקולות וקוראים היום הרת עולם..

    שולחן ראש השנה | צילום: Mendy Hachtman/ Flash90,

    Mendy Hachtman/ Flash90

    חשוב לזכור בתחילת שנה חדשה שאמנם אנחנו נוהגים לקבל אותה באותם המנהגים- אבל כוונת הלב מתחדשת תמיד בכל יום ובכל דבר שבקדושה וגם לפי הנושאים והמחשבות שמתחלפות כל הזמן אבל שואבות את כוחן מהאמונה במי שאמר והיה העולם שבר"ה אנו ממליכים אותו מחדש על כולם.

    לכן גם אם נדמה בראש ומרגיש בלב שאין חדש ומה שהיה הוא שיהיה- חשוב להכניס כוונות חדשות בתפילות המתחדשות בסייעתא דשמיא בכל תחילת שנה ולכלול בהן את כל הבקשות הרצונות התקוות והברכות הטובות שאנו לא מספיקים לאחל לכל קרובינו ומכרינו בערב ר"ה ולמסור מכל הלב דרישת שלום טובה ברכה בריאות ושמחה ממקור הברכות כולן ולהוסיף רוב סימנים טובים כגרגירי רימון וכדבש ניגר כדי שנזכה לחיים טובים וארוכים ויהיו נא אמרינו לרצון לפני אדון-כל.

    יהי רצון שתהא השנה הזאת הבאה עלינו לטובה שנה של בריאות שמחה והצלחה בכל מעשינו ובעזרת השם שנשמע רק חדשות טובות ובת-קול מבשרת גאולה מן השמיים ואת קול שופרו של משיח ברחובות ירושלים!

    לשנה טובה תכתבו ותחתמו לאלתר לחיים טובים ולשלום!

     



    0 תגובות