'רגבים' נגד הממשלה: "הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק סלקטיבית"

    ישראל רובין No Comments on 'רגבים' נגד הממשלה: "הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק סלקטיבית"

    לאחר שהמדינה בתשובתה לבג"ץ דרשה לדחות את פינוי היישוב הלא חוקי חאן אל-אחמר בחצי שנה נוספצ למרות הצהרות נחרצות של ראשי הממשלה הנוכחית כי יפנו מיידית את חאן
    אל אחמר, ברגבים תוקפים את דחיית הפינוי, "בהתנהלותה זו, משדרת מדינת ישראל כי היא אורחת בשטח"

    עימותים בחאן אל אחמר צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהמדינה ביקשה דחייה של חצי שנה בפינוי היישוב הלא חוקי חאן אל אחמר, לאחר העתירה לבג"ץ כנגד דחיית הפינוי, תנועת רגבים הגיבה לתשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר, שהוגשה הערב (ראשון) לבג"ץ.

    בתשובת המדינה נכתב כי תבקש פרק זמן נוסף של חצי שנה להגשת עמדת המדינה, במהלכה יוצגו מסמך חסוי שיפרט את מכלול השיקולים העומדים בפני המדינה בעניין אכיפת צווי ההריסה במקום.

    מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים מותח ביקורת חריפה על תשובת המדינה, ועל התנהלותו של ראש הממשלה, נפתלי בנט ואומר, "מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה", אומר דויטש. "היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על פי גחמות של מדינות זרות".

    דויטש הבהיר כי "הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק באופן בררני וסלקטיבי. לא ייתכן שיש קבוצת אוכלוסיה הזוכה לחסינות מאכיפת החוק בגלל לחץ בינלאומי, בשעה שהחוק נאכף מול אוכלוסיה אחרת".

    ברגבים מזכירים כי בעבר טענה המדינה בבג"ץ, כי תדחה את אכיפת החוק בחאן אל אחמר, מחשש שהדבר יניע הליך בבית הדין הבינלאומי בהאג.

    "בהתנהלותה זו, משדרת מדינת ישראל כי היא אורחת בשטח, כאשר למעשה היא שולטת במרחב יהודה ושומרון פרק זמן ארוך יותר משל המנדט הבריטי והכיבוש הירדני גם יחד", מציין דויטש.

    "הגיע הזמן לנהוג בשטח כבעלי הבית וכגורם הריבוני האחראי על אכיפת החוק במרחב, הן על פי הדין הבינלאומי, והן בהתאם לזכות ההיסטורית של מדינת ישראל על חבלי יהודה ושומרון".



    0 תגובות