- רדיו קול חי - -

מחאה בהתיישבות נגד בנט: "הקפאת בנייה נרחבת והריסות תקדימיות"

מחאה נרחבת בהתיישבות כנגד בנט: ראשי רשויות ביו"ש הגיעו גם היום (ראשון) למשמרת מחאה מול משרד ראש הממשלה במחאה על ייבוש הבנייה בהתיישבות. הם קראו לראש הממשלה בנט להפסיק את ההקפאה. גם לאחר הביקור בארה"ב, ראש הממשלה בנט ממשיך לייבש את הבניית התיישבות ביהודה ובשומרון.

בעקבות כך, ראשי רשויות מיהודה ושומרון ממשיכים את המחאה בדרישה לשחרר את 4,000 יחדות הדיור המוקפאות. גם מזכ"ל מועצת יש"ע זאב חבר זמביש השתתף במחאה. ראשי הרשויות מחו גם על האישורים התקדימיים הצפויים לבנייתן של כ-1000 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי c באופן המנוגד לאינטרס הישראלי.

הם מפצירים בראש הממשלה בנט לשנות באופן חד וברור את המדיניות בה החלה ממשלתו ביחס ליהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי: "יש מספר צעדים מדאיגים מאד ביחס הממשלה ליהודה ושומרון. גם הקפאת בנייה נרחבת, גם הצהרה של ראש הממשלה על בנייה רק לפי גידול טבעי, גם הריסות תקדימות של בתי קבע ביוזמת המדינה ופעולות נוספות שמצירות את צעדי ההתיישבות בכל היישובים". גנץ הבהיר, "לא יקנו אותנו ביחידה אחת או שניים. אם המצב לא ייפתר, אנחנו נחזור לכאן אחרי החגים בכוחות גדולים יותר של מחאה".

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר:  "אמירה שלנו היא לא פוליטית. הדבקות שלנו היא לא פוליטית. אנחנו כאן לילדינו. כל יום שאין בנייה ביו"ש, אומרת שהילדים שלנו לא יכולים להישאר ביהודה ושומרון. מעבר לאמירה אידאולוגית שפיתוח יו"ש זה ערך, זה חייב להתרחש. אל תספרו לנו סיפורים ודיבורים על בנייה ושיווקים".

ראש מועצת אלקנה אסף מינצר אמר כי: "באנו להגיד לממשלה שאנחנו לא נרפה ולא נוותר. דורשים את הבנייה ביהודה ושומרון. לא הגיוני שממשלה שהיא עשר מעלות ימינה לא שיווקה בנייה ליישובים. ראש ממשלה שהיה מנכ"ל מועצת יש"ע צריך לבנות ביו"ש. זה צורך קיומי וצריך לראות מעשים".

ראש היישוב היהודי בחברון, הרב הלל הורוביץ אמר במאהל כי: "יש לראשי הרשויות ערבות לכלל יו"ש כדי לעשות משימה היסטורית שראש הממשלה היה שותף בה: להביא מיליון יהודים ליהודה ושומרון. המשימה הזאת תעשה ואנחנו מחויבים אליה. קוראים מכאן לממשלה להיות שותפים ולחזור אלינו כדי להגיע ליעד ולחזק את ההתיישבות".