שר הבט"פ: "המשטרה השתלטה במהירות על הפרעות בשומר החומות"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on שר הבט"פ: "המשטרה השתלטה במהירות על הפרעות בשומר החומות"

    השר לביטחון פנים טען כי "ההתרחשות הקשה שאירעה בתוך מדינת ישראל במהלך שומר החומות היוותה הפתעה אסטרטגית. למרות כל זאת הצליחה משטרת ישראל, תוך ימים ספורים, עם מינימום פגיעות בנפש, להשתלט על אירוע שהיה בעצימות גבוהה מאירועי אוקטובר 2000"

    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, נשא דברים בטקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה במעמד סגן השר יואב סגלוביץ, הראשון לציון, הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל דוד לאו, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל.

    בנאומו אמר השר: "שנת התשפ"א, המסתיימת מחר בערב, הייתה עוד שנה ללא תקציב, שנה שעמדה בסימן מגפת הקורונה, שנה של "שומר החומות", שנה מלאת אתגרים וקשיים. ואתם, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל ומעל 30,000 שוטרות ושוטרים, הפרושים בכל רחבי הארץ, עמדתם בפרץ".

    השר הוסיף, "ההתרחשות הקשה שאירעה בתוך מדינת ישראל במהלך שומר החומות היוותה הפתעה אסטרטגית. ממשלת ישראל הופתעה, משטרת ישראל הופתעה, שירות הביטחון הכללי הופתע, כמו גם כל אזרחי המדינה. למרות כל זאת הצליחה משטרת ישראל, תוך ימים ספורים, עם מינימום פגיעות בנפש, להשתלט על אירוע שהיה בעצימות גבוהה מאירועי אוקטובר 2000".

    השר בר-לב אמר, "לפני מספר חודשים התרחש אסון לאומי בהר מירון. אסון כבד בו היו מעורבים רבים: גורמים פוליטיים, עמותות פרטיות, מהנדסים ופקחי בטיחות, משטרת ישראל, מד"א וגופים נוספים. כבוגר ועדת אגרנט שהוקמה לאחר מלחמת יום הכיפורים לבחון את מחדלי המלחמה, אני מבטיח לכם, מפקדי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, ולכל המפקדים והשוטרים באשר הם: הטעות והעוול שנעשו על ידי ועדת אגרנט, שהחליטה לבחון רק את צבא ההגנה לישראל, ולא את הדרג הפוליטי, ובוודאי לא גורמים נוספים – טעות זו אסור שתשנה. אני אעשה ככל שביכולתי למנוע שעוול שכזה ישנה. למרות שאסון המירון התרחש טרם היותי שר הבט"פ, דעו לכם, אני עומד כאן לצידכם, לגבות אתכם בכל אשר יידרש, עד שהאמת והאחריות המלאות תחשפנה לעיני כל".

    השר סיכם, "היעד המרכזי של משטרת ישראל לשנת התשפ"ב יתמקד במיגור הפשיעה והאלימות ברחוב הערבי ובערים המעורבות. לא נהסס, לא נרתע, ולא נשקוט עד שיעד זה יושג".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כנראה שהמושג "השתלטו במהרה", שונה אצל מי שאחראי על המחדלים, מאשר אצל מי שנפגע…
      חוסר האונים של המשטרה זעזע את כל הציבור!