"חתונת השנאה": שנות הסחבת בביהמ"ש הסתיימו בזיכוי הנערים

    אליהו גרין No Comments on "חתונת השנאה": שנות הסחבת בביהמ"ש הסתיימו בזיכוי הנערים

    בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את הקטינים נאשמי תיק 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות. עו"ד משה פולסקי מארגון חוננו "עיקרי טענותינו לכך שלא היתה שום הסתה ושהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית התקבלו"

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבוכה לפרקליטות: בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את חמשת הקטינים נאשמי תיק 'חתונת השנאה' מעבירות הסתה לטרור ואלימות. הזיכוי מגיע לאחר משפט ממושך של קרוב לשש שנים.

    כזכור, מדובר בחתונה שהתקיימה בשנת 2015 בה רקדו הנאשמים והניפו את תמונות משפחת דוואבשה, שנשרפה כתוצאה מבקבוק תבערה שהושלך לביתם בכפר דומא. במהלך הריקודים אף דקרו הנאשמים את תמונתו של התינוק שנשרף, עלי דוואבשה.

    הנאשמים אף הכינו את התמונות מבעוד מועד, הצמידו אותם לקרטונים באופן שיהיה אפשר להניף אותם וכתבו על תמונתו של התינוק "נקמה".

    עו"ד משה פולסקי מארגון חננו המייצג שניים מהקטינים בירך על ההחלטה "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

    ח"כ איתמר בן גביר שייצג את הבגירים בתיק ואף נכח בחתונה מסר בתגובה: "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר. מאוד לא אהבתי שדקרו תמונת תינוק ולא צריך להסכים עם התמונות הלא יפות ששודרו מהחתונה, כדי להבין שבמדינת ישראל אסור שתהיה אפליה, ברהט חוגגים עם רובים, באום אל-פאחם יורים יריות בחתונות ורק כאן הגישו כתב אישום".

    "לא כל מעשה לא יפה ומכוער הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות מסר שלא מדובר בעבירה פלילית. חופש הביטוי נבחן דווקא ברגעים כאלה. כעת אני מקווה שהפרקליטות תחזור בה מכל האישומים כלפי הבגירים בפרשה ותחסוך משפט מיותר".



    0 תגובות