פרס לטרור; הקלות נוספות לרצועה: מרחב הדיג הורחב

    קובי פינקלר 1 Comment on פרס לטרור; הקלות נוספות לרצועה: מרחב הדיג הורחב

    יומיים לאחר פטירתו של בראל חדריה שמואלי הי"ד לאחר שנורה במהומות בגדר: הדרג המדיני אישר את הרחבת מרחב הדיג ברצועה ואת פתיחת מעבר כרם שלום

    צילום: פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על אף מותו לוחם משמר הגבול והמשך המהומות בגדר: בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני – הוחלט על הגדלת מרחב הדיג ברצועת עזה לעד 15 מיילים ימיים וכן על הרחבת פתיחת מעבר כרם שלום, להעברת ציוד וסחורות. כמו כן, תוגדל אספקת המים לרצועת עזה ב-5 מיליון מטר מעוקב (מלמ״ק) נוספים.

    בנוסף, תוגדל מכסת הסוחרים העזתים העוברים דרך מעבר ארז ב-5,000 נוספים (סך כל המכסה – 7,000). ההיתרים יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד.

    הצעדים ייכנסו לתוקף החל מהיום, יום רביעי, 01.09.21

    הצעדים האזרחיים שאושרו ע״י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית לאורך זמן והרחבתם תיבחן בהתאם להערכת המצב.

    בתוך כך, בעקבות הפרסומים אודות דרישת יו"ר הרשות הפלסטינית משר הביטחון לשחרר גופות מחבלים המוחזקות בישראל ותשובתו כי "ישראל תשקול את הבקשה", פנתה היום (רביעי) משפחת גולדין לשר הביטחון בדרישה להתנות את בקשת עבאס בהשבת הבנים חזרה לישראל.

    בנוסף דורשת המשפחה לדעת מה הגבול של הכסף הקטארי הנכנס לעזה באישור הממשלה תחת ההגדרה של "סיוע הומניטרי לרצועה" וזה בנוסף לכל שאר הסחורות, המוצרים והסיוע שישראל מאפשרת ברצועת עזה הנמצאת תחת שלטון חמאס.

    שמחה גולדין: "שר הביטחון והרמטכ"ל התחייבו שאין שיקום ללא השבת החיילים והאזרחים וכעת כולם רואים שיש הסדרה זוחלת ושיקום הרצועה החל ללא השבת הדר ואורון. בני גנץ, הרמטכ"ל של צוק איתן ואביב כוכבי, ראש אמ"ן של צוק איתן שהשאירו את הדר ואורון בשדה הקרב, ולא הביאו אותם במבצע ״שומר חומות״ – הם אלו שמפקירים אותם כעת פעם נוספת כשמאשרים להכניס לעזה חומרי שיקום מלט וברזל ולא מתנים זאת בהשבת החיילים. זה מצב שהוא לא מתקבל על הדעת, לא מוסרית ולא חוקית. מדובר בהתפרקות מכל הערכים עליהם מושתתות החברה הישראלית וצבא ההגנה לישראל".

    בכירת מפלגת ימינה, יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן הציבה אתמול (שלישי) קו אדום לשר הביטחון, בני גנץ ואמרה כי אסור להחזיר גופות מחבלים לידי הרשות הפלסטינית, ללא השבת גופות החיילים והנעדרים הישראלים מרצועת עזה.

    סילמן הגיבה לדיווח לפיו יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן ביקש משר הביטחון גנץ בפגישתם, לפעול להשבת עשרות גופות של מחבלים המוחזקות בישראל. בתגובה לפרסום, כתבה סילמן: "השבת הבנים תחילה".

    כזכור, ביום ראשון פורסם כי שר הביטחון, בני גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס לפגישה ראשונה של שר ישראלי עם אבו מאזן מאז שנת 2010.

    גנץ אמר ליו"ר הרשות כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באזור יהודה ושומרון ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

    המפגש עורר סערה במערכת הפוליטית ואף בממשלה פנימה.

    גורם בסביבת ראש הממשלה, מיהר להבהיר כי לא מדובר בשיח מדיני: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה", אמר הגורם.

    ביום שני חשף שר הביטחון כי סיכם עם אבו מאזן על הלוואה של חצי מיליארד ש"ח שישראל תעביר לרשות ותוחזר מכספי הסילוקין מיוני 2022.

    גורם בכיר בממשלה, תקף את גנץ על רקע המגעים עם הפלסטינים: "גנץ דואג לאינטרסים הפוליטיים שלו ולא החליף דיסקט שהתחלפה ממשלה".

    הגורם הבכיר הוסיף כי "גנץ מתנהל כממשלה בתוך ממשלה. אם הפגישה נועדה לצרכים ביטחוניים מדוע הוא הוציא על כך הודעה לעיתונות?".

    לדברי הבכיר בממשלה, "זה חרג מהסיכומים המוקדמים שלא יהיה סביב זה פסטיבל תקשורתי. כדי לקדם את האינטרס הפוליטי שלו גנץ השתמש בתפקיד שר הביטחון. אם הממשלה תיפול זה יהיה בגלל ההתנהלות שלו". כך מפרסמת דפנה ליאל.

    בסביבת גנץ השיבו להתקפה עליו ואמרו, "פשוט לא נכון. לפגישה היתה חשיבות ביטחונית, היא הייתה מתואמת ומאושרת ונעשתה בפרופיל נמוך ולראיה- אפילו לא יצאה ממנה תמונה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ממשלה של שקרנים
      מתעתעים בעם
      זו אמרה כך
      וזה אמר כך
      רק בשביל שנחשוב ….
      שמאלנים מסריחים