הנציב רוזן קובע: הפרקליטות מתרשלת בחקירת תיקי הסתה וטרור

    אליהו גרין No Comments on הנציב רוזן קובע: הפרקליטות מתרשלת בחקירת תיקי הסתה וטרור

    הנציב קבע: "אין לקבל מצב שבו החלטה בתיק פלילי תארך מספר שנים, בלא שקיימת לכך הצדקה יוצאת דופן. המלצתי בפני פרקליט המדינה לעגן דפוס עבודה קבוע וברור, לפיו, משהורה היועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו על פתיחת חקירה, ראוי לכבד הוראתו ולקיימה בטווח זמנים סביר"

    נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן צילום: יונתן סינדל / Flash90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רזון מותח ביקורת חריפה על תפקוד היועמ"ש בנוגע לחקירות הסתה ותמיכה בטרור וקובע: "אין לקבל מצב שבו החלטה בתיק פלילי – בין אם מדובר בהחלטה בדבר פתיחה בחקירה, בין אם מדובר בהחלטה בדבר הגשת כתב אישום או סגירת התיק – תארך מספר שנים, בלא שקיימת לכך הצדקה יוצאת דופן".

    בנוסף הוא מאשים את הפרקליטות ומשטרת ישראל אף היא בחוסר טיפול במקרים אלו וקובע כי "היועץ המשפטי לממשלה, או מי מטעמו, מורה על פתיחת חקירה, וזו, עם כל הזהירות, כעולה בין השורות מהתייחסות הפרקליטות, משתהה ומשתרכת הרבה מעל לסביר. באם להוראת היועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו ניתן טיפול שכזה, למה צריך האזרח הפשוט המתלונן במשטרה לצפות, או ליתר דיוק שלא לצפות, לדבר וחצי דבר".

    הנציב כתב בהחלטתו: "המלצתי בפני פרקליט המדינה לעגן דפוס עבודה קבוע וברור, יחד עם משטרת ישראל, לפיו, משהורה היועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו על פתיחת חקירה, ראוי לכבד הוראתו ולקיימה בטווח זמנים סביר. כמו כן, ראוי לשקול לעגן בהנחיות פרקליט המדינה, הנחיה המחייבת פנייה בכתב למשטרה, מדי תקופת זמן שתיקבע בהנחיה, ובה דרישה לקבלת מידע בדבר סטטוס הטיפול בתיק וצפי לסיום הטיפול".

    החלטת הנציב נעשית לאחר שהיועמ"ש לממשלה מעכב שנים רבות ועדיין מעכב תיקי חקירת הסתה של מחבלים ותמיכה בטרור.

    בין היתר למשל התיק של השייח עלי אחמד עודה אשר כבר חמש שנים עומד נגדו תיק על הסתה לטרור כאשר עמד בהר הבית בלב מסגד אל אקצא ביום שישי לפני עשרות אלפי צופים משולהבים וקרא לרצוח יהודים.  חמש שנים אחרי והתיק החקירה נגדו פתוח.

    כך גם תיק החקירה נגד מוחמד בכרי שנסע בשנת 2017  למדינת אויב והסית נגד ישראל נסגר רק בחודש האחרון.

    בנוסף, תיקים נגד חברי כנסת כמו איימן עודה, סמי אבו שחאדה וחברת הכנסת לשעבר היבא יזבק, שהביעה תמיכה ברוצח סמיר קונטאר פתוחים כבר שנים רבות וחקירתם לא מתקדמת בטענות שונות ומשונות.

    שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מכתבו של הנציב מראה שהמערכת כולה כושלת במאבק בטרור. מצער מאוד שחמש שנים אחרי ועדיין הפרקליטות ומשטרת ישראל עדיין  בודקים האם להעמיד לדין אנשים שהסיתו בפומבי. מדובר בעוול מתמשך הן לציבור ולא פחות גם לאנשים שנגדם הוגשה התלונה. מערכת המשפט חייבת לבדוק במהירות וביעילות כל תיק ובפרט תיקים של הסתה לטרור ולהכריע באופן מיידי".

    "ממכתב הנציב עולה שכל הגופים כולם  מתרשלים בתפקידם בתיקים כה רגישים. אין ספק שבתיקים אחרים  גם המערכת מתרשלת כפי דברי הנציב. אנחנו קוראים ליועמ"ש עוד היום לקחת את כל התיקים הפתוחים ולהכריע בהם באופן מיידי. בנוסף אנחנו דורשים שיוצב דד  ליין וכל תיק בנושא טרור יוכרע תוך חצי שנה לכל המאוחר".



    0 תגובות