בן גביר: "להעמיד לדין את מי שהפקיר את בראל שמואלי ז"ל"

    איתי גדסי No Comments on בן גביר: "להעמיד לדין את מי שהפקיר את בראל שמואלי ז"ל"

    ח"כ בן גביר במכתב לרמטכ"ל ולפרקליט הצבאי: "לפתוח בחקירה פלילית מהירה ולוודא העמדה לדין של מי שהפקיר את החייל בראל הי"ד מול מאות המחבלים שהתפרעו"

    סמ"ר בראל חדריה שמואלי
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות האירוע הכואב בגבול עזה, בו נפל החייל בראל חדריה שמואלי הי"ד, פנה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר לרמטכ"ל אביב כוכבי ולפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק. במכתבו ציין בן גביר כי בעת האירוע התקרבו מאות מחבלים מתפרעים לגדר המערכת, כאשר חיילי צה"ל ובתוכם בראל הי"ד הוצבו בצמוד לגדר המערכת בגבול עזה.

    ח"כ בן גביר טען כי "למרות שבשנים האחרונות אירעו מספר תקריות של זריקת מטענים וירי לעבר חייל צה"ל, מאן דהוא בשרשרת הפיקוד ו/או הפרקליטות הצבאית הורה לחיילים שהוצבו בעת האירוע הנ"ל שלא לפתוח באש חיה לעבר המתפרעים ולאפשר את הגעתם בצמידות לגדר המערכת וכתוצאה מכך, התקרב מחבל בן עוולה וביצע ירי חי לעבר הכוח, ממנו נפצע בראל הי"ד, ולצערנו הרב נפטר אמש מפצעיו בבית החולים".

    ח"כ בן גביר הדגיש במכתבו כי "אין ספק שמדובר בכשל מבצעי, אך בראש ובראשונה מדובר בכשל ערכי, נורמטיבי, מוסרי וחוקי, כאשר לא ניתן האישור המיוחל לחיילי צה"ל לפתוח באש ולמנוע את הגעת המחבלים לגדר", והוסיף כי "לפי סעיף 301ג לחוק העונשין הקובע מפורשות, כי מי שגרם למותו של אדם בקלות דעת, דינו – מאסר שתים עשרה שנים. אין כל ספק, כי אי מתן אישור לפתוח באש לעבר מחבלים על מנת למנוע הגעתם לגדר, עולה כדי המתה בקלות דעת".

    ח"כ בן גביר ביקש בסיום מכתבו לפתוח בחקירה פלילית מהירה ולוודא העמדה לדין של מי שהפקיר את החייל בראל הי"ד מול מאות המחבלים שהתפרעו, ובין היתר על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר: "כדי להפיק לקח ולמנוע מקרים דומים בעתיד, צריכים לחקור את האירוע לעומק ולבדוק איך הגענו למצב בו חייל מופקר בשטח עם ידיים כבולות ולא יכול להגן חייו. אסור לנו לעשות הנחות לטרור ורק ביד קשה ונחישות נבטיח את שלום חיילנו ומי שפוגע בחיילנו דינו מוות וזו ההוראה שצריכים בצה"ל להעביר בשטח".



    0 תגובות