זכות השיבה החלה? ישראל הסכימה לאיחוד משפחות של 5,000 פלסטינים

    נדב דוד No Comments on זכות השיבה החלה? ישראל הסכימה לאיחוד משפחות של 5,000 פלסטינים

    כך חושף השר חוסיין א-שייח', חבר הוועדה המרכזית של תנועת 'פתח' העומד בראש הרשות הציבורית לעניינים אזרחיים. מקורות ברמאללה חושפים כי אבו מאזן דרש מגנץ לפעול לשחרור גופות המחבלים, גנץ השיב כי ישראל תשקול את העניין. גנץ לא העלה את סוגיית תשלום המשכורות למחבלים בפגישה

    צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין גבול: השר חוסיין א-שייח', חבר הוועדה המרכזית של תנועת 'פתח' העומד בראש הרשות הציבורית לעניינים אזרחיים, חשף היום (שני) כי בשיחות בין הרשות הפלסטינית לישראל הוסכם על מתן אישור לאיחוד משפחות ל-5,000 פלסטינים, וזאת כצעד ראשון לקראת השלמת הטיפול בלוח זמנים מוסכם בשאר התיקים הפתוחים של איחוד המשפחות.

    בפגישה אמש במוקטעה, ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש אמש משר הביטחון בני גנץ לפעול להשבת עשרות גופות של מחבלים המוחזקות בישראל. כך מסרו מקורות פלסטינים לכאן חדשות.

    לפי הפלסטינים, ישראל מחזיקה בכמה עשרות גופות של מחבלים (כ-80), חלק מהם השתתפו בפיגועים שהיו בשנים האחרונות. הדרישה להשבתם עומד במוקד קמפיין ציבורי והפגנות רחוב בשטחים מעת לעת. לדברי מקור פלסטיני, גנץ אמר כי ישראל תשקול את הבקשה.

    עוד מסרו המקורות כי אבו מאזן ביקש מגנץ להפסיק את כניסות צה"ל לערים הפלסטיניות שבשטחי A ביהודה ושומרון ולפעול נגד אלימות מתנחלים בגדה. ראש הרשות אמר בפגישה כי הוא מחויב למאבק בטרור ומתנגד לאלימות. עוד סוגיה שעלתה בפגישה היא הדרישה הפלסטינית לפתוח את הסכמי פריז המכתיבים את היחסים הכלכליים בין הצדדים.

    מקורות ברמאללה אמרו כי גנץ לא העלה בפגישה את סוגיית תשלום המשכורות למחבלים ואת שיתוף הפעולה של הרשות עם החקירה המתנהלת נגד ישראל בהאג. להערכתם, הנושא לא הועלה כדי שלא להעכיר את האווירה בפגישה אלא לסלול את הדרך לצעדים בוני אמון. כך מפרסם כאן חדשות.

     



    0 תגובות