חולשה? עייפות? כך תזהי מחסור בברזל

    עפר גדנקן No Comments on חולשה? עייפות? כך תזהי מחסור בברזל

    מה ההשלכות של מחסור בברזל? איך ניתן למלא את המחסור? ואיך מתמודדים עם תופעות הלוואי לתוספי ברזל?

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עייפות, חולשה, נשירת שיער, קוצר נשימה וחיוורון –  אם את לקראת לידה ראשונה אולי עדיין אינך מודעת לכך שאלו סימנים העלולים להעיד על אנמיה מחוסר ברזל. אך אם יש לך כבר ניסיון בתחום, סביר להניח שהבנת מה קורה עוד בטרם חזרו תוצאות בדיקות הדם שלך.

    אנמיה מחוסר ברזל היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בעולם, שיכולה להתרחש בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, ואופיינית במיוחד בקרב נשים בכלל, ונשים לפני לידה בפרט. מחסור בברזל עלול לגרום לירידה בייצור האנרגיה בתאים בגלל ירידה בכמות החמצן שמגיעה אליהם, וזו הסיבה לתסמינים הנפוצים כמו עייפות, חולשה, קוצר נשימה בפעילות גופנית, דפיקות לב, כאבי ראש, סחרחורת, עצבנות, קשיי ריכוז ועוד. ברזל ברמה נמוכה יכול לגרום גם לחיוורון בפנים ובמיוחד בעפעפיים, ללשון לבנבנה או לחניכיים בהירות. סימנים ותסמינים נוספים למחסור בברזל הם התגברות של נשירת שיער, עור יבש וציפורניים שבירות.

    אבחון של אנמיה נעשה ע"י רופא בהסתמך על בדיקת דם. במידה ואת בהיריון ותוצאות הבדיקה מעידות על מחסור בברזל, ההמלצה היא בדרך כלל ליטול תוספי ברזל. זוהי לרוב הדרך המהירה והיעילה ביותר להעלות את רמת הברזל שלך ולמלא את המאגרים שהתרוקנו. כמו כן, האיגוד הגניקולוגי ומשרד הבריאות בישראל ממליץ לנשים לקראת לידה ליטול תוסף ברזל עוד לפני שמתפתח חוסר, בשל הדרישה המוגברת של הגוף.

    לנטילת תוספי ברזל עלולות להיות תופעות לוואי שונות, שמתבטאות בעיקר באי נוחות במערכת העיכול. על מנת להימנע מרוב תופעות הלוואי מומלץ להשתמש בתוסף ברזל COMFORT של אלטמן, קומפורט של אלטמן מגיע עם פטנט חדשני לספיגת ברזל המיוצר בטכנולוגיית הסוכרוזום, מפחית מאוד את אי הנוחות ואת תופעות הלוואי במערכת העיכול. התוסף טעים במיוחד, מתמוסס בקלות בפה וניתן ליטול אותו בשילוב של כל סוגי המזון. ניתן להשיג במדפי אלטמן ברשתות הפארם.



    0 תגובות