תגובות רבות לפגישת גנץ-עבאס: "סימן מעודד"; "בושה"

    איתי גדסי ואבי רבינא 2 Comment on תגובות רבות לפגישת גנץ-עבאס: "סימן מעודד"; "בושה"

    המערכת הפוליטית סוערת על רקע פגישת שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית. בשמאל מברכים: "סימן מעודד. הגיע הזמן לחדש את ההידברות". בימין תקפו: "בושה ששר הביטחון של מדינת ישראל הולך להיפגש עם טרוריסט"

    צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90 צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות במערכת הפוליטית על הפגישה שקיים אמש (ראשון) שר הביטחון, בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מדובר בפגישה רשמית ראשונה של שר ישראלי עם ראש הרשות מאז שנת 2010.

    כזכור, בסביבת ראש הממשלה מיהרו הבוקר להבהיר כי הפגישה אינה התנעה של תהליך מדיני: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה", מסרו בסביבת בנט.

    בצד השמאלי של הממשלה, בירכו על פגישת גנץ-עבאס והביעו תקווה לתהליך מדיני.

    שר הבריאות, ניצן הורוביץ הגיב הבוקר: "הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות. כך עשיתי בפגישתי עם שרת הבריאות הפלסטינית לפני כמה שבועות, וכך יש לעשות בכל התחומים".

    ח"כ יאיר גולן ממרצ כתב: "פגישת שר הביטחון עם ראש הרשות הפלסטינית היא סימן מעודד ועוד ביטוי לשינוי החיובי שמביאה איתה הממשלה החדשה. את מורכבות הסכסוך צריך לפתור בשיח – זה המעשה הציוני הנכון".

    ח"כ מוסי רז, אף הוא ממרצ הגיב: "ברכות ותודה לשר הביטחון גנץ שפעל למען הביטחון ונפגש עם הנשיא עבאס. לא ניתן לטאטא את הבעיה הפלסטינית שהיא גם הבעיה הישראלית. כדי לפעול למען הביטחון מן הראוי שהפגישה הבאה תעסוק בנושאים המרכזיים: שלום, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית".

    יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב (העבודה), בירך על הפגישה וקרא לקיום פגישות שוטפות בין הדרגים הבכירים ביותר בממשלת ישראל וברשות: "הדיאלוג השוטף עם הרשות הפלסטינית הוא אינטרס ביטחוני ומדיני ראשון במעלה של מדינת ישראל. הממשלה הקודמת העדיפה לחזק את מעמדו של החמאס על פני דיאלוג עם הרשות ופגעה קשות באינטרסים הישראלים. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את הגישה ולהוביל לחיזוק משמעותי של שיתופי הפעולה הכלכליים והביטחוניים עם הרשות הפלסטינית באופן מתמשך ורציף. גם אם חידוש המשא והמתן המדיני אינו עומד כרגע על הפרק, ישנם תחומים רבים בהם יש מקום לפעולה מתואמת ומשותפת".

    מגד, באופוזיציה מתחו ביקורת רבה על המהלך ותקפו את גנץ על קיום הפגישה.

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי כתב: "אחרי עשור שבו ראש הממשלה נתניהו פשוט העיף מסדר היום את הנושא הפלשתיני, בנט וגנץ מחזירים אותו לקדמת הבמה. כל פגישה כזו מחזקת את הפלשתינים בעיני העולם מול ישראל, ומחזירה לשולחן את השיח השקרי של כובש ונכבש במקום מדינה דמוקרטית מול טרור אכזר".

    "מישהו באמת מאמין למשחק של השוטר הטוב והשוטר הרע שבנט וגנץ מציגים? "הפגישה אושרה על ידי לשכת בנט אבל לא יהיה תהליך מדיני"… זה מה שבנט הוציא וזה שקר. עוד שקר. ברור לכולם שמדובר באתנן לביידן. הרי בנט לא מוסגל לעמוד בלחץ מינימלי, בטח לא מול בקשה של נשיא ארה"ב. כל אחד היה מזהה את הרפיסות של אדם חסר כל לגיטימציה או תמיכה ציבורית, שגנב את השלטון מהעם".

    "בנט מחפש בייס חדש ואם צריך הוא יעשה כמעשה שרון. יש לו שותפים מספיק מסוכנים ואנטי ציוניים בשביל זה", כתב קרעי.

    במפלגת הציונות הדתית תקפו: "הניסיונות של בנט ואנשיו להמעיט בחומרת המפגש והשלכותיו לא יצליחו להסתיר את האמת: אחרי שנים שבהן הימין הפך את אבו-מאזן ללא רלוונטי בשדה המדיני, ובמאמצים כבירים חנק למוות לאיטה את אופציית המדינה הפלשתינית והוריד אותה מהשולחן, ממשלת בנט מחזירה את אבו-מאזן לקדמת הבמה כשחקן במגרש הבינלאומי, מנשימה אותו מלאכותית, מחזירה לחיים את התהליך המדיני ומזמינה לחץ בינלאומי לכניעה ונסיגות ולחלוקת הארץ".

    "שותפיו של בנט משמאל מבינים את המשמעות הזו היטב וזו הסיבה לצהלות השמחה שלהם מהבוקר", אומרים בציונות הדתית "למרבה הצער בנט הוכיח שאין לו קווים אדומים בדרך לשרידותו הפוליטית בממשלת השמאל עם תומכי הטרור שהוא הקים ומכאן הגיבוי שהוא מעניק וימשיך להעניק לגנץ".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "הלחץ שהפעיל הנשיא ביידן על בנט בפגישתם להתחיל בתהליך מדיני, מתחיל לתת את אותותיו. המשימה הראשונה של בנט עם שובו ארצה הייתה לשלוח את שר הביטחון גנץ למשא ומתן עם טרוריסט ולהוכיח לעם בישראל שזאת לא ממשלת ימין, אלא ממשלת שמאל על מלא".

    ח"כ בן גביר הוסיף: "הממשלה הזו חתכה את אישורי הבנייה כפי שלא נעשה מעולם, הקפיאה בנייה דה פאקטו, ומעודדת בנייה פלסטינית בשטחי c. זו ממשלה שיורקת לנו בפנים ומקדמת אג'נדות שמאל קיצוניות. בושה ששר הביטחון של מדינת ישראל הולך להיפגש עם טרוריסט העומד בראש הרשות הפלסטינית שמממנת טרור, מעניקה פרס לרוצחי יהודים וקוראת כיכרות על שמם".

    בתוך כך, גם ברצועת עזה ערים לנעשה בגדה, ובארגונים העזתיים תקפו את ההנהגה הפסלטינית על קיום הפגישה.

    דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק סלמי, אומר כי פגישת גנץ-עבאס היא "דקירה בעמנו" וכי "הרשות והעומד בראשה מפנים את גבם להסכמה הלאומית… ומתחרים לפגוש את בכירי האויב ושמים ידם בידיים המוכתמות בדם חפים מפשע". עוד כתב: "דמי הילדים שהרג צבא הכיבוש בפקודותיו של גנץ עדיין לא התייבשו מעל האדמה".

    דובר חמאס, פוזי ברהום, כתב כי פגישות מן הסוג הזה הן הידרדרות מדינית מסוכנת והפיכה על כל הערכים והעקרונות הלאומיים" וכמו כן "משקפות מדיניות כניעה מול האויב הישראלי". ברהום הוסיף כי המשכיות "הגישה האבסורדית ההרסנית הזו לא תתרום אלא לעוד צעדי ייהוד, התנחלות ותעוזה ציונית בעניין הדם הפלסטיני", כלשונו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      עיתונאות על הדרך.
      טעויות כתיב לרוב כבר ראינו ולצערינו כבר לא מתיחסים, והנה שוב רואים טעות לא צפויה הפגישה עם "עבאס"..
      אבו מאזן ימח שמו זה לא עבאס הרקוב.

      1. מחמוד עבאס זהו שמו הרשמי של יו"ר הרשות המכונה "אבו מאזן". אולי תרחיב את ההשכלה קצת לפני שאתה מגיב בזלזול